"Спиди" АД въвежда уникален ПИН код при всяка доставка, който ще е задължително условие за предаване на пратката на получателя от страна на куриера на компанията. Четирицифреният ПИН ще бъде изпращан на клиентите като част от съобщението за предстояща доставка, което те получават на мобилния си телефон.

Идентификацията посредством ПИН не е нова за клиентите на "Спиди". Още през 2016 г. компанията въведе такова изискване за пратките, адресирани до автомат на компанията. През 2019 г. с цел увеличаване на сигурността на доставките, ПИН кодът беше въведен и за всички пратки, изпратени до офис на "Спиди".

От края на април, 2021 г. всички пратки до адрес също ще бъдат защитени с уникален ПИН код, който заедно с телефонния номер и имената на получателя, представлява еднозначна оторизация за получаване на конкретната пратка.

Сигурност

По този начин вече всички пратки на "Спиди" ще бъдат защитени, а получателите ще имат максимално ниво на сигурност за доставките си.

Това е и най-голямата полза от въвеждането на ПИН оторизация, която представлява най-новия европейски стандарт в сигурността на пратките. Посредством ПИН-ът рискът от получаване на пратка от неоторизиран получател се свежда до минимум, а сигурността, че клиентът получава точно своята пратка и точно това, което очаква, се увеличава. Едновременно с това се минимализира рискът от объркване на един пакет/плик с друг. Подобрява се и проследимостта на пратките и логистичните операции в "последна миля" на доставка.

Удобство:

Четирицифреният ПИН се изпраща на мобилния телефон на получателя. По този начин, заедно с номера на товарителницата, кодът е на лесно и достъпно място при получаване на пратката.

Практичност:

Преустановява се възможността за "оставяне" на пратки без въвеждане на точен ПИН код и се увеличава контролът върху всяка пратка: документ или онлайн покупка.

Европейски стандарт:

С увеличението на покупките онлайн расте и броят на пратките в пощенските и куриерски мрежи в Европа. В страните, където е позволено предаване на трети лица или "оставяне" на пратката на точен адрес, нуждата от допълнителна защита е много ясно видима и дефинирана. "Спиди" е първата куриерска компания, която въвежда този стандарт и в България.

"Спиди" продължава да работи, за да улесни своите клиенти, и постоянно подобрява качеството на услугите си. След като за първи път в България компанията въведе получаване на пратки от автомат, "Спиди" предложи уникалната и към момента услуга Предикт с точен времеви прозорец от 60 мин. за доставка на пратки до адрес. От компанията напомнят, че с приложението Смарт контрол, управлението на пратки "на длан" е лесно и удобно и "Спиди" продължава да разширява функционалността му. От компанията очакват скоро да предложат на клиентите си и възможността за пренасочване до адрес от мобилния им телефон.