Следващият кабинет няма да може да бъде "продаден" толкова лесно с оферта от типа - ами такъв е вотът. Сметнете аритметично кой колко бройки има в парламента. Свикнали сме така да ни се "продават" последните няколко изборни цикъла управляващите мнозинства. Този път това няма да е достатъчно. Този кабинет трябва да бъде разказан отвъд аритметичния сбор, а именно какво различно той ще направи. Това каза политологът и университетски преподавател Страхил Делийски, съобщи БГНЕС.
Проблемът е, че няма предизборна кампания. Аз не виждам нищо от онова, което може да се нарече солидна и реална политическа кампания, някакви ясни целенасочени комуникационни опити на кандидатите за народни представители да достигнат до своите избиратели и да комуникират с тях.
По думите му това е притеснително, защото политическите кампании са онзи момент в политическия процес, в който най-голяма степен следва да се случи тази комуникационна връзка. Не виждам и някакви смислени опити да се потърсят други възможности, добави той.
Политическият елит не търси начини за повишаване на доверието в себе си, след като разговора отсъстват онези, които реално ще решат политическото състезание. Оставаме с усещането, че не гражданите с техния вот ще решат изборите, а нещо друго. Усещане, което ще накара голяма част от хората в периферията, които не са сигурни дали и за кого ще гласуват, да си останат по къщите, категоричен е той.
Ако някой не познава българския контекст ще помисли, че партиите се отварят към гражданското общество. В същото време това е много ясен знак, което отдавна се вижда - липсата на кадри в партиите. Демографската криза няма как да не удари и политическия елит. Рекрутирането на политическия елит, като подготовка на кадри, е изоставено. С малки изключения. Тази слабост трудно може да бъде компенсирана с "вземане назаем" и попълване на граждански квоти по силата на още едно обстоятелство. Важно е защо тези граждани се решават да участват. Дали по смисъла на споделени ценности, политически идеи, стратегически перспективи или е по силата на друга мотивация - лична симпатия, финансови затруднения или нещо друго", напомня обаче той.