Следващият кабинет няма да може да бъде "продаден" толкова лесно с оферта от типа - ами такъв е вотът. Сметнете аритметично кой колко бройки има в парламента. Свикнали сме така да ни се "продават" последните няколко изборни цикъла управляващите мнозинства. Този път това няма да е достатъчно. Този кабинет трябва да бъде разказан отвъд аритметичния сбор, а именно какво различно той ще направи. Това каза политологът и университетски преподавател Страхил Делийски, съобщи БГНЕС.

Проблемът е, че няма предизборна кампания. Аз не виждам нищо от онова, което може да се нарече солидна и реална политическа кампания, някакви ясни целенасочени комуникационни опити на кандидатите за народни представители да достигнат до своите избиратели и да комуникират с тях.

По думите му това е притеснително, защото политическите кампании са онзи момент в политическия процес, в който най-голяма степен следва да се случи тази комуникационна връзка. Не виждам и някакви смислени опити да се потърсят други възможности, добави той.

Политическият елит не търси начини за повишаване на доверието в себе си, след като разговора отсъстват онези, които реално ще решат политическото състезание. Оставаме с усещането, че не гражданите с техния вот ще решат изборите, а нещо друго. Усещане, което ще накара голяма част от хората в периферията, които не са сигурни дали и за кого ще гласуват, да си останат по къщите, категоричен е той.

Партиите на старта на кампанията

Партиите на старта на кампанията

Преди четири години дали не гласувахме по същия начин?

Ако някой не познава българския контекст ще помисли, че партиите се отварят към гражданското общество. В същото време това е много ясен знак, което отдавна се вижда - липсата на кадри в партиите. Демографската криза няма как да не удари и политическия елит. Рекрутирането на политическия елит, като подготовка на кадри, е изоставено. С малки изключения. Тази слабост трудно може да бъде компенсирана с "вземане назаем" и попълване на граждански квоти по силата на още едно обстоятелство. Важно е защо тези граждани се решават да участват. Дали по смисъла на споделени ценности, политически идеи, стратегически перспективи или е по силата на друга мотивация - лична симпатия, финансови затруднения или нещо друго", напомня обаче той.