Системното решение на проблема със замърсения въздух е да има значителен контрол върху нивата на замърсяване от всеки автомобил. Това каза в ефира на bTV бившият министър на икономиката енергетиката и туризма Трайчо Трайков.

Той има идея системата за измерване да бъде свързана с КАТ и шофьорите, чиито коли силно замърсяват въздуха, да бъдат санкционирани.

Проблемът за завишените фини прахови частици нямало да се реши с намаляване на цената на билетчето за градския транспорт. Според Трайков основните източници на замърсяване са индустрията, транспортът и отоплението.

Фандъкова иска общинарите да приемат бързо мерки срещу мръсния въздух

Фандъкова иска общинарите да приемат бързо мерки срещу мръсния въздух

Тази седмица двойно се превишават допустимите норми на фини прахови частици на ден

Преди десетилетия най-големият замърсител на въздуха бил заводът "Кремиковци". Тогава не само, че замърсяването било по-висок, а и не се информирало за него, каза Трайков.

"Горенето на дрехи и гуми - това са проблеми, но са по-изолирани случаи", коментира Трайчо Трайков и добави, че това е малка част от замърсяването, а по-голямата идва от горене на въглища и на мокра дървесина.

Газификацията би била трудна, но това е в посока на някакво решение, по думите на бившия министър.

Опасен смог затисна София и Пловдив

Опасен смог затисна София и Пловдив

Качеството на въздуха е силно влошено

"Това е въпрос на държавна политика. Това е непрактично решение, защото хората, които се нуждаят са бедни и нямат газова инсталация и газови уреди. Когато отоплението е на газ и с централно топлоподаване - тогава ще се подобри въздухът на София", обясни Трайков.

Той призна, че всяка година у нас умират повече хора, заради усложнения от мръсния въздух, отколкото умират по пътищата. "Това е проблем признавам", заяви Трайков.

Колко са глобите за замърсяване на София, пита общинар

Колко са глобите за замърсяване на София, пита общинар

Стефан Марков пита има ли нарушения от фирмите за зимно и лятно почистване