Наполовина е прокопан тунелът за жп-линията, която трябва да премине през ГКПП "Гюешево", за да свърже България и Македония.
Изградена е и сградата на митницата в с. Гюешево, но на този етап работата е спряна.

Наскоро италиански специалисти са правили проучване за това как се осъществява строежът, който е част от общоевропейския транспортен коридор №8, съобщи БТА.

Идеята е работата по проекта да се ускори, като с построяването му ще се осигури пряка сухопътна връзка между Адриатика и Далечния изток.

Предвижда се автомагистрала "Люлин" да е по направление на общоевропейския транспортен коридор "номер четири" в частта му "Видин-София-Кулата" и по коридор номер осем в частта му "Гюешево-Кюстендил-София-автомагистрала "Тракия"-Бургас".

При редица международни срещи с участието на страни от Западна Европа и Балканите беше изразявана силна воля работата по транспортния коридор да се ускори.

През лятото на 2003 г. се проведе тристранна среща на президентите на България, Македония и Албания, на която държавните глави сложиха подписите си под Съвместна декларация за задълбочаване на сътрудничеството между трите страни по изграждането на общоевропейския транспортен коридор №8 и на други инфраструктурни проекти по неговото трасе.

Общата дължина на коридора е между 1220 и 1350 км. На българска територия той започва от двете черноморски пристанища в Бургас и Варна, минава през автомагистрала "Тракия" и завършва на македонската граница при кюстендилското село Гюешево.

Дължината на автомагистралния път е 631 км, а на железопътната част - 747 км.

Вече са изградени около 55 на сто от пътищата, а повече от 55 на сто от жп-линиите функционират.

След като бъде изграден, той ще бъде най-пряката връзка от Южна Европа и Средиземноморието към Кавказ, Централна Азия и Далечния Изток.

Заедно с ТРАСЕКА той ще свързва Азия и Европа през България и е единственият общоевропейски транспортен проект, който изцяло преминава през територията на Балканския полуостров. Коридор "номер 8" се разглежда, като механизъм, който ще осигури сътрудничество и ще засили интеграцията между страните не само по неговото протежение, а и в цяла Югоизточна Европа.