Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) избра изпълнител на два проекта, част от Коридор №8. Двата проекта касаят модернизацията на жп участъка София - Перник - Радомир и Гюешево - границата с Република Северна Македония, съобщават от НКЖИ.

Тяхната реализация е ключова за подобряването на регионалната свързаност между Черно и Адриатическо море.

За изпълнител на проекта "Модернизация на железопътната линия София - Перник - Радомир, жп участък Перник - Радомир" на първо място е класиран участникът ДЗЗД "ИСПА" с договорна цена 421 283 219 лв. без ДДС.

Инвестицията предвижда модернизация на участъка Перник - Радомир, изграждане на двойна жп линия за скорости до 160 км/ч, обновяване на коловозното развитие в гарите и пълно премахване на пресичанията на едно ниво с пътния и пешеходния трафик. Проектът следва да е завършен до средата на 2029 г.

По проекта за модернизация на железопътния участък Гюешево - граница с Република Северна Македония на първо място е класирано дружеството ДЗЗД "ГЮЕШЕВО 2025" с договорна цена 97 972 691,73 лева без ДДС. Обхватът включва проектиране и строителство на липсващите 2,4 км жп линия до границата с югозападната ни съседка и реконструкция на коловозно развитие и приемно здание на гара Гюешево. Предвижда се проектът да е готов до края на 2028 г.

България и РСМ подписаха споразумение за изграждане на жп тунел, част от Коридор №8
Обновена

България и РСМ подписаха споразумение за изграждане на жп тунел, част от Коридор №8

Споразумението беше подписано от Караджов и Александър Николоски в Гюешево