Zepter ще даде на победителя в международния конкурс за дизайн за млади таланти от цял свят награда от 20 000 лева, съобщиха от компанията.
Конкурсът се организира за десети път именно от арт фондацията на Zepter. Темата тази година е хранене със стил, а участниците трябва да изработят дизайн на прибори и сервирно плато за риба и морски дарове, като приборите и съдът трябва да са подходящи за масово производство.
Най-добрите сред участниците ще бъдат подбрани от международно жури, съставено от специалисти по история на изкуството, архитекти и художници. Наградите ще се присъдят в Милано, Италия в края на 2013 г.
Основната цел на конкурса е да открие нови таланти, на които да помогне да се развият. Те ще получат поле за изява, както и знания за последните тенденции при дизайна на продукти, които подобряват качеството на живот на хората по света.
Редица наши студенти също бяха отличени през последните две години на престижния конкурс.
През 2011 г. студентът Ферди Фикри по промишлен дизайн в русенския университет "Ангел Кънчев" спечели специална награда в надпревара с близо 300 младежи от цял свят за проекта си „Кутия за всичко или нищо", направена от PVC и магнити от специален метал.
През 2012 г. пък работещият у нас унгарец Балаж Олах беше специално отличен от международно жури за проекти си „Съд за готвене за всички времена".
Крайният срок за подаване на 3D проекти до Zepter International в Италия е 20 октомври 2013 г. Те трябва да са оригинални, практични и красиви. Основният материал за изработка на приборите впоследствие трябва да е метал, но са възможни и комбинации с други фини материали. Дизайнът на сервирното плато трябва да бъде подходящ за производство от порцелан, стъкло, метал или други ценни материали.
ArtZept има репутацията на един от най-авторитетните конкурси за дизайн в света. Той е създаден през 2004 г. от Мадлена Цептер. Всяка година се присъжда първа награда от 10 000 евро, втора - от 4000 евро и 3-та - от 3000 евро, като отличените творби участват в пътуващи изложби и се показват в най-луксозните магазини на компанията по света.