Технологичните гиганти Facebook и Google ще продължат да доминират на пазара на дигитална реклама и през тази година, показват нови изчисления.
От изследователската компания eMarketer прогнозират, че първата ще спечели 33,76 милиарда долара от онлайн реклами през 2017 година, а втората - 72,69 милиарда долара.
Това означава, че двете корпорации ще направят общо над 106 милиарда долара от тази дейност или повече от двойно на брутния вътрешен продукт (БВП), акумулиран от българската икономика през миналата година.
Facebook и Google ще управляват общо 46,4 на сто от пазара на интернет реклама според експертите успехът им се дължи на силното им присъствие на пазара на мобилни устройства и на видео съдържание.
Рекламодателите са увеличили инвестициите си в сегмента със 17,4% до 583,91 милиарда долара, като това прави над 38% от целия рекламен пазар.
Все повече приходи в сферата ще привлича и приложението за споделяне на снимки и видеа Snapchat, като се очаква общата сума да скочи повече от два пъти до 900 милиона долара.
Китайските лидери Alibaba, Baidu и Tencent пък ще направят общо 35,82 милиарда долара.