Шведската модна марка H&M има магазини навсякъде в Европа, САЩ и в части от Азия, включително и в България. На ръководството на компанията обаче може би ще се наложи да преосмисли отново броя на търговските обекти.
За това загатнаха от H&M и в последния си финансов доклад, според който за тримесечието, приключило на 31 август, печалбата на веригата се е свила с 20% в сравнение със същия период на предходната година до 3,8 милиарда шведски крони или 467 милиона долара.
Компанията беше принудена да пусне сериозни намаления на редица пазари, за да стимулира продажбите. Тя обаче е изправена пред по-генерален проблем за решаване.
"Търговията с облекла расте и в момента е в период на бързи промени в резултат на дигитализацията", коментира главният изпълнителен директор на H&M Карл-Йохан Персон, цитинат от сайта Quartz.
"На пазара навлизат нови играчи, а поведението и очкванията на клиентите се променят, като все по-голям дял от продажбите се извършват онлайн", допълва той.
В резултат през следващата година веригата планира да затвори 90 магазина на пазари, където вече е представена. От друга страна обаче тя ще отвори повече от тази бройка нови места за пазаруване, но на пазари, където има възможност за растеж.
Така наскоро компанията отвори магазини в Казахстан, Колумбия, Исландия и Виетнам, като така общият им брой в глобален мащаб достигна 4133. За сравнение най-големият й конкурент - Zara има 2093 магазина.