Шведската модна марка Hennes & Mauritz (H&M) изостава все повече от основния си конкурент Zara, а намаляващите продажби ще доведат до затваряне на магазини.
H&M отчете най-големия спад в тримесечните продажби за последните 9 години, като все по-малко клиенти са посетили магазините й. Негативният резултат е "много под очакванията на компанията" и заплашва плановете й за разширяване.
Продажбите без ДДС паднаха с 4% до 50.4 млрд. шведски крони (6 млрд. долара) през трите месеца до края на ноември, съобщиха от H&M. Анализаторите очакваха приходите да се увеличат с 2%.
Компанията обяви, че планира да затваря все повече магазини и да отваря все по-малко нови, тъй като кризата, която води до затвaрянето на търговски центрове в САЩ, се разпространява и в други части на света.
Именно търговците на дрехи са най-потърпевши от кризата в продажбите на традиционните магазини и пренасочването на потребителите към пазаруването онлайн.
Приходите на H&M спаднаха през тази година, а модната марка правеше значителни намаления, за да може да продава стоките си.
Продажбите на шведската компания са се понижили само през 3 тримесечия в последните 10 години, показват данните на Bloomberg.
Основният й конкурент Inditex, който държи марките Zara, Bershka, Pull & Bear и Massimo Dutti, изпревари шведската компания, тъй като се разширява по-агресивно в електронната търговия. Модният холдинг на Амансио Ортега обяви ръст на приходите за ноември и началото на декември.
Акциите на H&M паднаха с 12% по време на ранната търговия на борсата в Стокхолм. "Очакванията вече бяха ниски след тежкия октомври, когато пазарът на дрехи беше добре маркиран", посочи Мишел Уилсън, анализатор в Berenberg.
В стремежа си да засили присъствието си в областта на електронната търговия, H&M разшири сътрудничеството си с Tmall на китайския гигант Alibaba, добавяйки допълнителни марки на китайската цифрова платформа.
"Като една от най-иновативните модни компании в света, H&M е напълно подходяща за платформата на Tmall на Alibaba. За нас е чест да разширим сътрудничеството ни с H&M и да приемем нейния водещ магазин, давайки възможност на марките на H&M да се ангажират с нашите половин милиард потребители", заяви президентът на Alibaba Group Майкъл Еванс.