Subway Restaurants планира да затвори стотици ресторанти в САЩ, предава The Washington Post. Тя е най-голямата ресторантска верига в света с над 45 000 локации, от които 26 000 в САЩ. В България ресторантите са 39.
Компанията планира да затвори около 500 от локациите в Съединените американски щати. Миналата година врати затвориха други 800.
Subway има почти толкова заведения в САЩ, колкото McDonald's и Starbucks взети заедно. Компанията обаче не успява да се пребори с растящата конкуренция и променящите се вкусове на клиентите.
Мотото "eat fresh" спечели множество потребители преди десетилетие-две, но днес точно тази група вече търси продукти местно производство и месо без хормони с регионални стартъпи като Sweetgreen.
За клиентите, които пък просто искат да хапнат набързо и евтино, McDonald's върна своето меню за един долар.
Пред компанията има и друг проблем. Марката работи чрез франчайзи, които пък се оплакват, че промоциите, обявени от Subway, изяжда така или иначе намаляващите печалби. Продажбите в САЩ намаляват трета година, а броят на клиентите намалява с 25% от 2012 година.
Последният публичен отчет на "Събуей България" е от 2015 година. От него става ясно, че компанията е на загуба от 593 хил. лв., при печалба от 103 хил. лв. през предходната година. Приходите ѝ растат до 1,5 милиона лева от 1,4 милиона лева година по-рано.