Почти всички глоби, предвидени в Закона за движение по пътищата, са актуализирани с новите промени и превенцията трябва да окаже благоприятен ефект върху поведението на водачите. Това посочи комисар Калоян Драганов, директор на "Пътна полиция", пред бТВ. Той уточни, че глоби от рода на 10 лв. и 20 лв., както е сега, не оказват превенция. Измененията са насочени към агресивни водачи и незачитащи другите водачи в движението. Целта е да се респектират, посочи той.

Не са предвидени промени в глобите за превишена скорост под влияние на алкохол, но за каране в аварийната лента - глобата е най-голяма 1000 лв. и 3 месеца отнемане на книжката, към това се въвежда и водач, който създава опасност за останалите участници в движението, както и управляващ МПС след употреба на наркотични вещества, което е липсвало в НК, поясни Калоян Драганов. Не са рядко случите, когато прокуратурата прекратява престъплението и го връща именно заради липсата на такъв член, посочи Драганов.

Българските магистрали не са за скорост 140 км/час , затова тя се намалява на 130 км/час позволена скорост. В съседните държави позволената скорост на магистралите е 120 км/час, даде за пример той и уточни, че също една от причините за намаляването е голямата разлика между различните превозни средства. При товарните автомобили и мотоциклети позволената скорост става 100 км/час. Той призна, че българските пътища не са в добро състояние, но това не е от компетенциите на МВР.

Драганов поясни, че отпада необходимостта от синия талон, тъй като полицаите имат таблетно устройство, с което може да се провери на място изрядността на шофьора, не отпадат обаче контролните точки.

Масови проверки ще има на пътя по време на идващите празници - служители на МВР, Пътна полиция, Охранителна полиция ще са по магистралите с наличните контролни устройства.

Предлагат синият талон на колите и Гражданската да са дигитализирани
Обновена

Предлагат синият талон на колите и Гражданската да са дигитализирани

МЕУ и МВР писали промени в Закона за движение по пътищата