Европейският център за транспортни политики е силно възмутен от условната присъда, която Варненският апелативен съд постанови на Жечко Кюркчиев, причинил смъртта на 22-годишната Светомира Накева при катастрофа в Шумен.

Според ЕЦТП е недостойно един съд да намира като най-главен аргумент за оправдание експертен доклад за дефицит в инфраструктурата, вместо да прецени, че извършителят е бил добре запознат с мястото, както и че е могъл абсолютно съзнателно да предприеме правилните действия и да спазва правилата за движение.

От организацията посочват, че преди повече от година екип от нейни експерти е извършил инспекция на кръговото кръстовище в Шумен, където на 28 септември 2022 г. 18-годишният към момента на инцидента водач с превишена скорост помете автомобила на 22-годишната жертва.

Инспекцията е била осъществена по молба на близките на жертвата, като след нея е изготвен доклад с конкретни факти и препоръки за нуждата от корекция в конструкцията на кръговото бул. "Симеон Велики" и изхода от магазин "Практикер".

Шуменци излязоха на протест заради условната присъда на убиец

Шуменци излязоха на протест заради условната присъда на убиец

Те блокираха фаталното кръстовище, на което беше пометена колата на млада жена

След публикуването на доклада от ЕЦТП многократно са настоявали коригирането да стане веднага, защото мястото е опасно по принцип.

По същия начин са настоявали и че експертният им доклад по никакъв начин не оправдава водача, чиито нарушения според организацията са също толкова очевидни, както и нелепия вид на т.нар. кръгово.

"Фактите са ясни: Млад и неопитен шофьор, каращ с превишена скорост мощен автомобил, неспазващ правилата за движение. В допълнение - положителна проба за наркотици", обобщават от ЕЦТП и допълват, че впоследствие пробата се е оказала отрицателна, а автомобилът на извършителя мистериозно е изгорял на паркинг на МВР и по този начин голяма част от доказателствата изчезнаха.

По отношение на решението от преди дни на Варненския апелативен съд да постави условна присъда за Кюркчиев с отложено с 5 години изпълнение, от ЕЦТП отбелязват, че проблемите са твърде много.

Те посочват, че фактите в доклада им са били потвърдени както от Окръжната прокуратура в Шумен, така и от Държавната агенция за безопасност на движението. Отбелязват, че Кюркчиев е карал със 103 км/ч при ограничение от 50 км/ч и е отнел предимството на автомобила на Светомира.

18-годишният шофьор, убил Светомира, е карал с над 100 км/ч

18-годишният шофьор, убил Светомира, е карал с над 100 км/ч

Водачът, причинил катастрофата, призна вината си