Петчленен състав на Върховния административен съд потвърди решение на Комисията за защита на конкуренцията, с което е установено нарушение на "Итал Фууд Индъстри" АД, гр. Шумен и е наложена имуществена санкция от 213 300 лв.
От КЗК припомнят, че производството е образувано по самосезиране по повод излъчването на рекламните клипове на продукта брускети "Марети" в българския телевизионен ефир.
Комисията счита, че добросъвестното поведение е изисквало производителят ясно да посочи българския произход на продукта. След анализ на всички елементи на излъчваните клипове КЗК приема, че рекламните послания създават цялостно впечатление, че продуктът е италиански.
Рекламните клипове са базирани изцяло като сюжет и замисъл върху елементи от италианската култура, език и самобитност. Същото впечатление създават и надписите на основните съставки на различните видове брускети.
Комисията приема поведението на ответното дружество за нарушение на добросъвестната търговска практика, в резултат на което са пренебрегнати основни принципи на конкуренцията и пазара. За подобни нарушения наказанията следва да имат както санкционен характер, така и превантивна функция.
Решението на ВАС е окончателно и не подлежи на обжалване.
Е_С_ССР
на 31.05.2012 в 17:03:20 #8Не мислч, че това е най-големият проблем с който може да се захванат, въпреки че са прави - подвеждането си е подведждане както и да го гледаш. Явно тези Брускети нямат здрав чадър над себе си, а освен това и конкуренцията в бранша не спи.
Св
на 31.05.2012 в 16:35:00 #7Що ли си мисля, че държавните органи биват използвани като мутра за наказване на конкуренцията. По тази логика трябва да глобят всички спагети, че са с италиански имена. Кафенетата също. Вината, че наподобяват френски и какво ли още не.
MiM
на 31.05.2012 в 16:29:23 #6КЗК да се самосезират и да глобят: кока кола (сокове капи), раух и тем подобни произвеждащи, така наречените натурални сокове, в които няма грам нещо натурално, а се произвеждат от концентрати, както и пише в съдържанието на опаковката. В същото време дават по ТВ-то реклами с едни лъскави портокали, че даже и г-н Раух-младши разправя как дядо му ги произвеждал от истински портокали. Да, ама той ги произвежда от концентрати измислени в Швейцария.
Bobby_gBG
на 31.05.2012 в 16:03:25 #5Ulvhedinn ще мине, ще мине. Защото е подвеждаща реклама. Както узакиса(или квот беше там) не беше узо, ама замамваше хората че всъщност е някаква негова разновидност... Рекламата си е реклама, трябва да е вярна, или поне да не може да бъде доказано че е лъжа ... Няма значение какво пише на опаковката.
трън
на 31.05.2012 в 16:01:43 #4Тия брускети са голяма гадост, иначе.
posredstven
на 31.05.2012 в 15:30:07 #3нещо което видя на реклама започвам да го избягвам и да не го купувам
rudy
на 31.05.2012 в 15:11:28 #2кой нормален яде подобна химическа повърня, да си я слагат озад
pinku
на 31.05.2012 в 14:31:11 #1Одобрявам! Същата случка с онова узаки. Смисъла на глобите трябва да е превенция, а не пълнене на бюджета. А очевидно превенция няма, защото случката се повтаря.