Изследване на Съюза на българските автомобилисти (СБА) показва, че голяма част от шофьорите не знаят какви са санкциите за пътни нарушения.

Те не познавали и промените в правилниците, направени през последните години.

Когато става въпрос за пътните нарушения и поведението на водачите, едва 18% от всички анкетирани посочват, че през последния месец не са извършили нито едно нарушение.

Младен Маринов иска катастрофите да намалеят до 50%

Младен Маринов иска катастрофите да намалеят до 50%

Пътната безопасност е изключително важна за националната сигурност

Превишението на скоростта и ползването на телефон при движение са най-често призваните нарушения на пътя.

Близо половината превишават скоростта извън населеното място, а 1/3 в града.

Всеки четвърти използва мобилен телефон в движение, а 21% от пътниците се возят без предпазен контрол. 

10% признават, че возят децата в автомобила си без задължителните столчета и седалки.

Най-малко участници споделят, че са преминали на червен светофар или са карали след употреба на алкохол и наркотици. На червено преминават ниско образовани млади мъже, живеещи извън столицата, сочат данните.

Маринов се застъпва за системата „бонус-малус“

Маринов се застъпва за системата „бонус-малус“

Цената на "Гражданската отговорност" да се определя от поведението и миналото на водача

След употреба на алкохол сядат зад волана предимно хора около 25-годишна възраст от столицата или такива с по-малък стаж.

Според проучването превишаването на скоростта е любимо "занимание" на мъжете или хората с висше образование.

За ограничения, контрол и санкции се обявяват жените, водачите над 65 години, а също така и младите водачи.
Малцина се застъпват за намаляване на наказанията - повечето от тях са мъже, жители на малки населени места и с основно образование.

От проучването става ясно, че 30% стават свидетели на агресия на пътя всекидневно, а още 40% са заявили, че често виждат агресия на пътя. Едва 3.6% от водачите не са ставали свидетели на агресия на пътя.

36% от всички запитани в анкетата се интересуват от промените в Закона за движение по пътищата (ЗДВП) и едва 3% признават, че изобщо не ги интересуват промените в закона.
18% заявяват, че всяка една промяна в закона се следи. Хората между 25-40 години черпят информацията за закона предимно от интернет.

Над 80% от анкетираните признават, че са нарушавали закона, но половината от тях заявяват, че никога не са били санкционирани от "Пътна полиция".

6 загинали и 18 ранени при катастрофи в страната вчера

6 загинали и 18 ранени при катастрофи в страната вчера

96 тежки катастрофи от началото на ноември

По данни на проучването над 83% от анкетираните са на мнение, че "Пътна полиция" трябва да засили контрола си, а само 14% смятат, че не са необходими допълнителни мерки.

14% заявяват, че глобите при нарушение трябват да бъдат увеличени, докато 40% отбелязват, че санкциите трябва да бъдат запазени на същото ниво.

Лошата настилка и неадекватното регулиране дразнят най-силно участниците в движението. Младите мъже, столичани или тези с висше образование реагират най-остро във всички подложени на оценка аспекти - лоша пътна настилка, поведение на пешеходци, шофьори и неправилно регулиране на пътни участници.

Близо половината от анкетираните отбелязват, че изпитват много високо раздразнение от влошената пътна настилка, а при 17% раздразнението е предизвикано от поведението на водачите. Едва 6.6% от респондентите отбелязват, че най-малко се ядосват на поведението на пешеходците.

Под 1% от всички анкетирани признават, че прибягват до физическа саморазправа, ако някой ги ядоса.

Съюзът на българските автомобилисти си поставя за цел да сведе броя на загиналите по пътищата до 388 души годишно. На годишна база от съюза искат ранените да не са повече от 6363 души. СБА си поставя срок за изпълнението на тези цели до 2020 г.