Щетите от пожара във влака София-Бургас са за минимум 1 млн. лева. Това заяви бившият изпълнителен директор на БДЖ Християн Кръстев.
Според него тези щети ще си останат за сметка на БДЖ, тъй като до момента никой не споменава нищо за застраховател, който да е заинтересован причините за пожара да бъдат установени, за да може да покрие щетите.
"Вероятно няма застраховка. Това означава, че БДЖ ще трябва да покрие сметката накрая. Всички помним каква застраховка на подвижния състав в БДЖ беше направена през 2011 г. Оказа се, че тя е валидна само тогава, когато вагоните не са в движение, а се намират в депото. Изобщо няма да се учудя, ако тази застраховка важи и до днес. Затова вероятно застраховател в случая с пожара във влака София-Бургас така и няма да се появи", констатира той.
Според Християн Кръстев най-вероятно причината за пожара е техническа. "От репортажите, които гледах, се вижда, че огънят тръгва от електрическото табло на вагона", обясни бившият изпълнителен директор на БДЖ, който е член на Градския съвет на БСП-София.
"Задължително трябва да има изправна противопожарна система, която обаче в случая не се е задействала. Това показва лоша поддръжка. Вероятно, вследствие на немарлива работа, някой от техниците е изолирал предпазителите, по този начин са изолирали и цялата противопожарна система. Цяло щастие е, че няма пострадали хора и жертви", изтъкна Кръстев.
При положение, че няма застраховател, който да е заинтересован истинската причина за пожара да бъде открита, специализираното звено за разследване към Министерството на транспорта ще установи това, което му нареди министърът, смята експертът.
"Това "специализирано звено за разследване на тежки произшествия" се състои от един човек в министерството, който е подчинен на министъра. Този човек няма нито възможност, нито техническо обезпечение, за да установи какво се е случило, обясни той.