От МВР ще продължат да помагат на системата 112 да бъде с много високи технологии. Целта е да се защитават живота и здравето на гражданите. За това гарантира заместник-министърът на вътрешните работи Стефан Балабанов по време на отбелязването на Европейския ден на телефона за спешни повиквания 112.

Припомняме, тел. 112 обединява спешните телефони до пожарната, полицията и бърза помощ. Номерът е единен за страните от ЕС

Над 24 000 сигнала са предадени към Столичната община от тел. 112 за половин година

Над 24 000 сигнала са предадени към Столичната община от тел. 112 за половин година

Най-често те са свързани с престъпления против личността, пожари или катастрофи

По думите на Балабанов в годините националния телефон 112 се развива и ще се развива в бъдеще благодарение на десетките специалисти от различните институции. МВР заедно с Министерството на здравеопазването е разработило концепция за единна платформа.

Зам.-министър Балабанов пожела много здраве, енергия на спешните екипи и всичко това да бъде с една единствена цел - максимална сигурност в защита на българските граждани.

През 2019 г. в Националната система 112 са приети 3 821 535 повиквания, от които 2 011 050 с конкретни искания за граждани за оказване на помощ. Към службите за спешно реагирани са препратени 1 423 119 инцидента. Това е с 3.14% увеличение спрямо 2018 г.

Данните бяха представени на пресконференция на директора на Националния център 112 Цветомир Цеков, посветена на Европейския ден на телефон 112.

Средно на ден за 2019 г. са приети 10 467 повиквания при 10 038 за 2018 г. Запазва се тенденцията за увеличаване на относителния дял на регламентираните повиквания от общия брой приети повиквания - 52% за 2018 и 53% за 2019 г.

Увеличен е и броят на сигналите за пожари с 60.36%, за терористични актове - 22.61%, за престъпления против личността - с 18.97%, за инциденти и събития с животни - 7.10%, за консултации - с 6.37%, за битови и промишлени инциденти - с 3.12%, за медицински инциденти - с 3.11%, за инциденти с опасни вещества - с 2.95%, за изгубени/бедстващи хора - с 1.58%.

Значително обаче е намалял броят на сигналите за бедствия - с 31.28%, за транспортни произшествия - с 24.74%, за аварии - с 10.94%, за престъпления против собствеността - с 8.79% и за сигнали към община - с 3.23%. 

Хора с говорни, слухови, зрителни проблеми вече могат да сигнализират на тел. 112

Хора с говорни, слухови, зрителни проблеми вече могат да сигнализират на тел. 112

Нов тип комуникация предлагат от спешния телефон 112

По думите на Цеков в хода на изграждане на нова, съществуващата система 112 ще продължи да се поддържа на системно и приложно ниво. Тя ще работи без прекъсване на услугата на гражданите до приключване на всички тестове и пускането в експлоатация на новата, обясни Цеков за следващото поколение национален телефон.

Новата система ще запази всички съществуващи и ще позволи въвеждането на нови функционалности и услуги - видео, текст в реално време, следващо поколение eCall, достъп до 112 от онлайн платформи и други, които ще помогнат на хората с увреждания да подават сигнали.

Бъдещата платфома ще бъде отворена и разширяема за сътрудничество от обмен на информация, което ще позволи включването на организации за предоставяне на неуспешни услуги, нови технологии и системи за обществено предупреждение.

Единната комуникационна и мрежова инфраструктура ще осигури много по-добра комуникация и по-бърз достъп до информация в реално време, което ще оптимизира разходите и ресурсите на службите за спешно реагиране.