Безотговорните шофьори трябва да се наказват строго и да бъдат изваждани от пътя завинаги. Това заяви министърът на вътрешните работи Даниел Митов, цитиран от БТА. Той инспектира работата на ТОЛ системата на АМ "Тракия".
МВР стартира акция, следяща за водачи, шофиращи в аварийната лента. Той поясни, че камерите на ТОЛ системата вече са синхронизирани със системата на МВР. По думите му така нарушителите ще бъдат заснемани и санкционирани.
Силовият министър уточни, че след влизането на промените в Закона за движението по пътищата, които най-вероятно ще минат на второ четене тази седмица в парламента, тол камерите ще могат да засичат движението в аварийните ленти и средната скорост. Според него това е стъпка в посока към засилването на дисциплината по пътя.
Митов посочи, че има закупени камери и радари, като текат процедури за още. Той добави, че тепърва ще се насища пътя с повече контролни средства. По думите му националната полиция ще продължи с мерките, а патрулни автомобили, които ще контролират скоростта.
Даниел Митов подчерта, че е постигнат консенсус за парите от глобите от камерите на общините. Той изтъкна, че половината от средствата ще остават в самите общини, а другите 50% ще отиват във фонд "Пътна безопасност". Този пакет от мерки до голяма степен ще реши неща, идентифицирани като проблематични, смята вътрешният министър.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов заяви, че още в края на тази седмица ще стартира налагането на глоби на водачите, дръзнали да шофират в аварийните ленти на магистралите. Той поясни, че вече има разработена и съставена процедура, по която без да са влезели все още в сила промените в Закона за движение по пътищата, с положените административни усилия, глобите ще влизат в сила. Целта е да се подпомогне безопасността на движение по време на засиления трафик за летния сезон, добави Иванов.
По думите му на АМ "Тракия" от София до Бургас има 49 портални рамки с камери, които вече засичат нарушенията. Той изтъкна, че шофирането в аварийната лента е изключително опасно, тъй като създава предпоставки за тежки инциденти и блокира достъпът на аварийни екипи и извеждането на аварирали автомобили, което създава тапи в трафика. Регионалният министър приветства инициативата в контрола на движението да се включат и охранителните камери, както и тези на общините, защото в цялата страна се отчитат огромен брой нарушители.
Той каза още, че се обмисля идеята АПИ да разработи и въведе система за интелигентно управление на трафика, както в Западна Европа. По думите му е възможно такава система да има още следващата година.
oxoo
на 15.07.2025 в 17:37:16 #1Глупост до глупост,първо трябва да има задължителна минимална скорост,която също да се санкционира по магистралите,ако река да изпреваря някой,както правилника изисква по най бързия и безопасен начин,след три.четири такива маневри какво правим,ако закъсам по някаква причина и се движа в аварийната лента,за да не преча на останалите и трафика какво пак правим,всичкото ни е от краката за главата!