Бившите ръководни фактори в Министерството на регионалното развитие и благоустройството са били източник на криминални корупционни практики. Това заяви на брифинг в МРРБ, посветен на злоупотреби със средства за пътни ремонти, вътрешният министър Бойко Рашков.

"Оказва се, че в годините назад е имало средства поне да изградим нормални пътища. Това обаче не е направено "заради алчността на някои политици преди нас". Това подчертавам много дебело - средствата ги има, но правим някакви камуфлажни ремонти с цел да извлечем по-големи печалби", остър бе шефът на силовото ведомство.

Петя Аврамова и Николай Нанков (бивши регионални министри на ГЕРБ) трябва не само да дават показания, а да носят отговорност, добави той. "Оставам с горчивото впечатление, че бившите ръководители на това министерство са източник на криминални случаи. Строителството е превърнато в източник на престъпни доходи", каза Рашков.

МРРБ изчисли, че са платени 600 млн. повече за ремонти за две години

МРРБ изчисли, че са платени 600 млн. повече за ремонти за две години

Абсолютно невярно е, че основният ремонт е по-евтин

Нанков и Аврамова ще бъдат привикани за разпит по казуса със строителството на 5 лот на АМ "Хемус", където милиони според МВР били източвани в "чували и сакове". В обедните часове във вторник обаче от ГЕРБ заявиха, че двамата все още не са получили призовки.

Рашков обаче таи съмнение, че под давлението на Бойко Борисов бившите министри Нанков и Аврамова можело да не се явят на разпит в следствието.

Шефът на ДНСК настоя за пълно разследване на „Хемус“

Шефът на ДНСК настоя за пълно разследване на „Хемус“

Строителството е скрито зад едни договори за доставка на материали

"Не изключвам възможността да направят всичко възможно да не се явят. Ще продължат ли обаче критичния тон към министър Комитова след изложените тук данни", попита реторично Рашков. И добави - в случай на неявяване спрямо двамата щели да бъдат предприети санкционни мерки, нямащи нищо общо с кандидат-депутатския им имунитет.

Припомняме, спорът за АМ "Хемус" и как се извършва строежа на магистралата - законно или незаконно върви от месеци. От ГЕРБ отхвърлиха не веднъж всички обвинения и обвиниха служебния министър Виолета Комитова, че е "сложила кръст" на магистралата, с което обрича и Северна България на продължаващо изоставане.