"На лотовете 4-ти и 5-и от АМ "Хемус" има влязъл в сила Подробен устройствен план, но няма завършено отчуждаване, а там са изпълнени строително-монтажни работи в доста напреднал етап, за които няма издадено разрешение за строеж. Трябва да се установи кой е строителят". За това настоя директорът на ДНСК архитект Влади Калинов пред БНР.

ДНСК е издала протоколи за извършено определено строителство. Ако не установим кой строи, това ще е незаконно строителство с неизвестен извършител. Парадоксалното е, че това е национален обект. Там са вложени доста пари, посочи той.

По думите на архитекта схемата за изграждането на лотовете по АМ "Хемус" е доста различна от нормалния вид строителство. "Истинският строител би трябвало да бъде "Автомагистрали" ЕАД. Тази фирма обаче няма нито възможностите, нито техниката и хората, за да изпълни това строителство. Това е било ясно в момента, когато са правени поръчките. Самата фирма "Автомагистрали" започва да аутсорсва тази дейност. Строителството е скрито зад едни договори за доставка на материали и наем на техника. Това означава, че тези фирми, които докарват техниката заедно с операторите на тази техника, те извършват строителството, но не носят отговорността за него, а отговорността се връща към държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД. Има един анонимен изпълнител, който пристига, свършва си работата и не носи отговорност за това, което е свършил там", обясни архитект Калинов.

Янев иска обществеността да разбере как са харчени парите за АМ "Хемус"
Обновена

Янев иска обществеността да разбере как са харчени парите за АМ "Хемус"

Отдавна имало притеснения за разходването на средствата от "Автомагистрали"

Той подчерта, че има подозрения, че в основата на магистралата се полагат неподходящи материали, които след това са причина за лошото качество на пътищата. Калинов посочи, че заради несвършена работа е бил освободен директорът на РДНСК-Ловеч.

По отношение на започналата проверка на новостроящата се отсечка от автомагистрала "Хемус" между Буховци и Белокопитово, арх. Калинов уточни, че там не е направена поръчката "ин хаус", а на принципа "инженеринг" - възложена е на един и всички останали са прикачени към този един, който е взел обществената поръчка. Изпълнител е едно ДЗЗД (Дружество по закона за задълженията и договорите), в което участват три фирми, като и трите са неизвестни кои са. Има надзорни фирми, които също са ДЗЗД - и там са няколко фирми, каза още архитект Влади Калинов.