ГЕРБ даде брифинг в парламента, на който обяви, че служебното правителство е сложило кръст на строежа на магистрала "Хемус" и обвини, че не се движат никакви инфраструктурни проекти. Така Северна България се оказва обречена на социално-икономическа диструкция, заради което трябвало да протестират не само работещите в сферата, а всички български граждани.

Депутатът и бивш министър на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков изреди: Разсрочване във времето до Закона за бюджета, възложени годишни задачи, държавата дължи на пътния бранш няколко стотин милиона лева, бездействията носят своите последствия.

По думите му, е ясно, че сектор Инфраструктура не е приоритет. Той призова сегашните управляващи да кажат на строителите и на българските граждани да спрат да противопоставят политика на политика - сектор на сектор.

От ГЕРБ питат "Строи ли се АМ Хемус?" и отговарят: "Не, нищо не се строи..."

От ГЕРБ питат "Строи ли се АМ Хемус?" и отговарят: "Не, нищо не се строи..."

В МРРБ настъпил тотален хаос, тотална безпътица и тотално безсилие

Припомняме, тази сутрин пътни строители излязоха на протест пред Народното събрание. Те си искат парите и ясна стратегия за развитие на сектора. Решимостта да протестират потвърдиха и на брифинг от ББК "Пътища" по-късно през деня. 

Александър Ненков, депутат от ГЕРБ, също коментира темата. "Имаме служебно правителство, хиперактивно, което не разсъждава дългосрочно, гонят се само краткосрочни цели, от тези милиони, заделени за Хемус, бяха прибрани и отиват за общия бюджет." Той посочи, че най-значимият проект на Борисов 3 - магистрала "Хемус" няма да стане и не е приоритет.

"Факт е, че тази магистрала няма да бъде реализирана скоро." Ненков се пита и как не е имало досега, докато ГЕРБ управлява, забавяния на плащанията, как не е имало протести на строителните фирми.

Нанков добави, че за 4 месеца по време на служебния кабинет на президента Радев ескалират проблемите. Нито на йота не са придвижени процедури, не само за "Хемус", а за който и да е обект, спряна работата в работещите участъци. Всеки един лев за магистрала "Хемус" е обезпечен с надлежните документи, всичко останало са спекулации и внушения на некомпетентни хора", каза той.

Комитова пита защо фирми поемат поръчки на хвърчащи листа

Комитова пита защо фирми поемат поръчки на хвърчащи листа

"Хемус" не спира - там, където може да се строи, е платено

Николай Нанков заключи, че е сложен кръст на "Хемус" с действие, бездействие, всичко направено от ГЕРБ се зачерква, търсили се процедури, казвали, че парите са потънали.

"Некадърно ръководство на Автомагистрали, което не знае какво да прави", категоричен бе той.

Още в първите седмици на служебното правителство бе обявено, че над 1 милиард и 300 милиона лева дължи държавата на строителни фирми за ремонт, поддръжка и строеж на пътища. Днес бюджетната комисия обсъжда темата за дължимото от държавата, като взе решение, че от тези пари до края на годината могат да бъдат отпуснати 222 милиона лева от страна на държавата за вече фактурирани договори. Допълнителни 100 милиона ще бъдат дадени, за да се подсигури почистването и поддръжката на пътищата през зимата.

675 млн. дала държавата за участъци на АМ „Хемус“, за които нямало разрешение за строеж

675 млн. дала държавата за участъци на АМ „Хемус“, за които нямало разрешение за строеж

Няма да се спира строителството на АМ „Хемус“, уверява служебният кабинет

Председателят на Съвета на директорите на държавната фирма "Автомагистрали" Десислава Христова се оплака, че не среща разбиране сред народните представители в искането си инхаус поръчките за милиони да бъдат преформатирани като договори за подизпълнение.

Освен инхаус поръчките, които дълбоко възмутиха новото ръководство на МРРБ, от там обявиха резултатите от проверката, направена от ДНСК, точно на АМ "Хемус", според които законно и по процедура се строи строи само в участъците 1, 2 и 3. Участъците 4, 5 и 6 на "Хемус" имат одобрен ПУП, но нямат обаче приключило отчуждаване навсякъде, няма одобрени инвестиционни проекти и няма издадено разрешение за строеж. Въпреки това именно в тези участъци се строи вече и незаконно - как, по какви разрешителни и кои фирми точно - дори и от МРРБ не са наясно. Участъците 7, 8 и 9 нямат никакви одобрени документи, а тепърва ще трябва да се издава и нов ОВОС.

Комитова търси едни платени 84 млн.лв. на АМ "Хемус"

Комитова търси едни платени 84 млн.лв. на АМ "Хемус"

Няма отчуждителни процедури за отсечката

Малко преди брифинга на ГЕРБ в Народното събрание от МРРБ обявиха, че една от протестиращите тази сутрин фирми "Автомагистрали Хемус" АД е взела 95 млн. лв. аванс за "Хемус".