675 милиона лева са платени авансово от бившите управляващи за строителството на участъци на АМ "Хемус", без да има издадени документи за строителство. Такива няма и към днешна дата.

Това каза на пресконференция служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова.

Никой не може да каже кога ще бъде завършен аутобанът, казват от служебното правителство.

Най-големият проблем било забавянето на книжата, което отнемало ненужно дълго време, добави министър Комитова. И по-конкретно - за изготвянето на Подробен устройствен план процедурата се точила месеци, дори години.

Няма да се спира работата по вече започнатите лотове от АМ "Хемус", категорични бяха от МРРБ, отхвърляйки обвиненията на ГЕРБ, че служебният кабинет спира работите по обекта. В момента се работи по лотове 1, 2 и 3, които са с продължителност 220 километра след Ябланица посока Варна.

Виолета Комитова: Аз нямам власт над господин Беличев

Виолета Комитова: Аз нямам власт над господин Беличев

Сторителството на "Хемус" може да бъде спряно от фирмите или от Беличев

Никой няма интерес да спира строителството. Тези данни не са измислени от нас. Това са предварително дадени пари, за които има огромен риск. Продължаваме да работим с тези фирми, тъй като са сключени договори, но засилваме контрола, категорична е Комитова.

Основният проблем, който спира строителството на Хемус - книжата, нужни за строителството, не са били изготвени на време, твърдят от МРРБ. Това създавало правен парадокс и бавило самият процес на полагане на асфалт, допълват те.

Абсурдно е до 2024 година да е готова АМ "Хемус", категорични са още от МРРБ. Друг проблем, който са установили проверяващите - горски площи били изсечени незаконно, за да се изхвърли земната маса, изкопана при строителството на пътя.

„Автомагистрали“ недоволни, че нямат достъп до гарантираните пари за „Хемус“

„Автомагистрали“ недоволни, че нямат достъп до гарантираните пари за „Хемус“

Сметката е на името на МРРБ, а не е на името на дружеството

Припомняме, правителството обезпечи финансов ресурс в размер на 81 157 840 лева на МРРБ за строителството на АМ "Хемус" до края на 2021 г.

Това се случи, след като от "Автомагистрали" предупредиха, че са пред финансов колапс заради блокирани от принципала банкови сметки и това може да доведе до временно спиране на изграждането на магистралата.

Те обясниха, че след продължителна писмена комуникация с МРРБ, принципалът на дружеството - на 25 юни с писмо до търговските банки Комитова ги моли да не допускат разплащания над определения от нея лимит от 10 000 лв.

От дружеството обаче са категорични, че сумата е крайно недостатъчна за нормалното му функциониране. Те подчертават, че с тези действия се блокира дейността по изграждането на АМ "Хемус" и поддръжката на автомагистралите в страната.

Вчера кметът на Ловеч Корнелия Маринова изрази тревога от финансовите ограничения по строежа на темата АМ "Хемус"

Припомняме, че България не успя да убеди ЕК да строим АМ Хемус с европейски средства. Именно през 2015 година тогавашният министър на МРРБ Лиляна Павлова обяви, че ще строим магистралата с бюджетни средства и заложи срок за завършването й 2017 г. Освен разделянето на проекта на части бе взето решение и да се намали скоростта на отсечката на 120 км./ч.

Борисов обеща: Отивам си от политиката, когато построя АМ "Хемус"

Борисов обеща: Отивам си от политиката, когато построя АМ "Хемус"

Варна бил най-перспективният град за следващите 5 години

В края на брифинга в МРРБ бе осъществена видео връзка с "Автомагистрали", където новото ръководство бе встъпила вече в длъжност. Връзката бе направена от прословутата вече стая за първа помощ и бе показано разпределението, приличащо по-скоро на разпределение на хотелска стая.

Снимка 537385

Източник: БГНЕС

Новите ръководители на дружеството "Автомагистрали" обещаха нови и то интересни неща като информация за това какво се е случвало и случва в държавната фирма.