"Автомагистрали" са пред колапс заради блокирани от принципала банкови сметки. За това предупреждават от държавното дружество.
Те посочват, че са поставени в невъзможност да извършват редовните си месечни плащания към доставчици на услуги и суровини, а това ще блокира дейността им.
От дружеството уточняват, че със свое писмо регионалният министър Виолета Комитова блокира банковите сметки на дружеството във всички търговски банки.
"Това действие вече оказва негативни последствия в работата на "Автомагистрали" ЕАД и дружеството е заплашено от принудително спиране на дейността, в това число и временно спиране на изграждането на АМ "Хемус" и разпускане в принудителен отпуска на голям брой служители в разгара на строителния сезон", посочва се в позицията на дружеството.
Те предупреждават, че има и сериозна опасност да бъде прекъснато електрозахранването в обекти и бази за поддръжка, както да се прекратят доставките на горива. Натрупват се неодобрени заявки за годишни технически прегледи, за планови ремонти на техниката за зимното поддържане и текущи аварии и проблеми.
Според "Автомагистрали" това може да доведе до неизпълнение на възложените задания относно текущия ремонт и поддръжка, обезпечаване на пътнотранспортни проишествия и въвеждане на временна организация и безопастност на движението при най-натоварените автомагистрали у нас. От своя страна това пък ще доведе до санкции и до финансови загуби на дружеството от нереализирана печалба.
От "Автомагистрали" посочват, че след продължителна писмена комуникация с МРРБ, принципалът на дружеството - на 25 юни с писмо до търговските банки Комитова ги моли да не допускат разплащания над определения от нея лимит от 10 000 лв.
От дружеството обаче са категорични, че сумата е крайно недостатъчна за нормалното му функциониране. Те подчертават, че с тези действия се блокира дейността по изграждането на АМ "Хемус" и поддръжката на автомагистралите в страната.
Припомняме, миналата седмица регионалният министър издаде заповед за смяна на ръководството на "Автомагистрали". Когато новият борд внесе в Агенцията по вписванията документите обаче, смяната беше атакувана от Стоян Беличев с мотива, че за постовете се изискват хора, които да са минали конкурс и че съветът на директорите на "Автомагистрали" трябва да е от 5, а не от 3 членове, тъй като дружеството е в категорията на големите предприятия.
След няколко дни Комитова издаде заповед за отмяна на предишната си заповед и издаде нова с абсолютно същия текст, като документите отново бяха внесени в Агенцията по вписванията. Така се постъпва обикновено, когато се търси начин решението на даден казус да попадне на друг съдебен състав, който би могъл да не го оспори. Това обаче в крайна сметка не се е случило.
До решението се стигна, след като на 2 юни Сметната палата публикува доклада по одита на дружеството "Автомагистрали", който й бе възложен от депутатите от 44-то Народното събрание. В доклада се констатират сериозни нарушения и заобикаляне на закона за обществените поръчки чрез директно възлагане от страна на държавата на фирма, която не разполага с капацитета да извърши дейностите по поръчките. Автомагистрали" е превъзлагала на други партньори тези проекти. Едновременно с това от МРРБ излязоха с информация, че на дружества са давани аванси по проекти, за които дори не е имало изготвен технически проект и като пример дадоха свлачищата.
Хирам
на 30.06.2021 в 09:32:46 #1съпротивата е страшна. изчегъртването ще е много трудно. първа трябва да е прокуратурата. уволнение на всички отгоре надолу и подмяна с кадри, преминали проверка за свъраност с ДС и сродни структури и зависимости. след това ще се отпушат нещата. при повдигнато обвинение против такива мушмороци като тоя Беличев, пускането на жалба води до промяна на мярката в задържане под стража и жалбата отпада. Ако се опитват по обикновения начин няма да стане. половината съдии ако не и 80% се държат от службите и ще сецат навсякъде и всичко.