От "Автомагистрали" ЕАД уточняват днес, че дружеството няма достъп и не могат да разполагат директно със средствата по нарочната сметка, с която се гарантират разплащанията по изграждането на автомагистрала "Хемус". Сметката е на името на МРРБ, а не е на името на дружеството.

Уточнението от страна на дружеството идва след изказване на министъра на финнасите Асен Василев от вчера вечерта пред БНТ, където той казва, че изграждането на магистралата няма да спре.

Също така от "Автомагистрали" ЕАД уточняват още веднъж позицията си, че по договорите "ин хаус" всъщност се спестяват средства.

Именно по повод информацията, че са разплатени 70% от дейностите, а са извършени едва 15-16% от "Автомагистрали" посочват, че са реализирали икономии от близо 80 000 000 лева, тъй като така се фиксират цените на материалите за участъците 4, 5 и 6 на автомагистрала "Хемус" към стойностите им в периода на плащане на авансите.

"Автомагистрали" спират строежа на АМ "Хемус" заради блокирани банкови сметки?

"Автомагистрали" спират строежа на АМ "Хемус" заради блокирани банкови сметки?

Дружеството е изправено пред финансов колапс

Това мениджърско решение на ръководството на "Автомагистрали" ЕАД гарантира следното:

  • Финансово обезпечаване на изпълнението на автомагистрала "Хемус" със замразяване на единичните цени, което води до независимост от инфлацията в държавен и световен мащаб.
  • С платените аванси, цените за "Автомагистрали" ЕАД са фиксирани към доставчиците и не подлежат на индексация;
  • Производство на количества основни материали, което е задължително предвид огромните обеми за обезпечаване на изпълнението на участъците в срок и гарантира ритмичните им доставки;
  • Магистралата минава по изцяло ново трасе, което води до акумулиране на значителни първоначални разходи по организация, мобилизация, изграждане на приобектови селища и сериозна мрежа от временни пътища;
  • Изграждане на производствени полигони, площадки, асфалтови бази, бетонови възли и др.

Отчуждаването на терени за изграждане на трасетата са в компетенциите на администрацията на МРРБ и АПИ. Разрешенията за строеж се издават от министъра на регионалното развитие и благоустройството.

АПИ: Пари за ремонти няма

АПИ: Пари за ремонти няма

АПИ ще търси отговорност за поддръжката на камерите и от "Капш трафик Солюшън"

Те припомнят етапите на договорите "ин хаус"

Етап 1 - Изготвяне на сертификат, съгласуван със строителния надзор на обекта с приложени измервателни протоколи

Етап 2 - След съгласуването на сертификатите със строителния надзор, същите се съгласуват с проектанта, окомплектоват се и се представят на Възложителя (АПИ)

Етап 3 - На база проверени и одобрени сертификати от Възложителя (АПИ), "Автомагистрали" ЕАД издава фактура, която заедно с одобрения сертификат АПИ предоставя на МРРБ за процедиране на плащане

Етап 4 - От всеки сертификат се приспада пропорционално получения аванс

Етап 5 - Окончателното плащане в размер на 10% се изплаща след въвеждане на обекта в експлоатация (получаване на Акт Образец№16).

Припомняме, миналата седмица регионалният министър издаде заповед за смяна на ръководството на "Автомагистрали". Когато новият борд внесе в Агенцията по вписванията документите обаче, смяната беше атакувана от Стоян Беличев с мотива, че за постовете се изискват хора, които да са минали конкурс и че съветът на директорите на "Автомагистрали" трябва да е от 5, а не от 3 членове, тъй като дружеството е в категорията на големите предприятия.

След няколко дни Комитова издаде заповед за отмяна на предишната си заповед и издаде нова с абсолютно същия текст, като документите отново бяха внесени в Агенцията по вписванията. Така се постъпва обикновено, когато се търси начин решението на даден казус да попадне на друг съдебен състав, който би могъл да не го оспори. Това обаче в крайна сметка не се е случило.

До решението се стигна, след като на 2 юни Сметната палата публикува доклада по одита на дружеството "Автомагистрали", който й бе възложен от депутатите от 44-то Народното събрание. В доклада се констатират сериозни нарушения и заобикаляне на закона за обществените поръчки чрез директно възлагане от страна на държавата на фирма, която не разполага с капацитета да извърши дейностите по поръчките. Автомагистрали" е превъзлагала на други партньори тези проекти. Едновременно с това от МРРБ излязоха с информация, че на дружества са давани аванси по проекти, за които дори не е имало изготвен технически проект и като пример дадоха свлачищата.