Мотивите за отстраняване на Иван Досев, член на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), са получени на 26-и май в 17.40 ч. и са описани "по преценка на министъра".

Това заяви самият той пред БиТиВи. По думите му, в това няма проблем, по закон заповедта е допустима, тъй като новият министър иска свой собствен екип, следва уговорка със зам.-министъра на регионалното развитие да се предаде властта на новото ръководство.

Уволниха и ръководството на пътната агенция

Уволниха и ръководството на пътната агенция

Засега от МРРБ не потвърждават уволнението

"Когато излизах от АПИ научих от прессъобщение, че са посочени други причини за отстраняването - плащане на аванси за строителство, които нямат проектна готовност и разрешение за строеж. Не е коментирана с нас такава причина, среща с регионалния министър не съм имал. От прессъобщението не става ясно кой договор се визира, говорят за договори, в които се дават значително суми като аванси", обясни Досев.

Има авансови плащания и по други договори с "Автомагистрали", но те били съгласно клаузите на договора, допълни той. "Накъде се отива, не разбирам, договорите са за инженеринг, проектиране и строителство и е нормално да се плати с такава клауза и след това да се извършват проектите. Това са суми, които част от тях отиват за строеж", обясни още експертът.

Уволнените шефове в АПИ давали аванс за строителство преди проект

Уволнените шефове в АПИ давали аванс за строителство преди проект

Апостол Минчев поема Управителния съвет на АПИ

На въпроса защо се плаща авансово за нещо, което не е свършено, той уточни, че авансът допринася да се извършат в разумни срокове всички дейности по извършване на строителството. "Не може да се обвинява АПИ, че е извършила авансови плащания, средствата за конкретните договори се гласуват с МС, стоят в сметка, а не постъпват в АПИ и има разрешение за пари от тази сметка", категоричен е Иван Досев.

Той съобщи сумата - 470 млн.лв. са дадени за авансови плащания - около 30% от половин милиард лева. Досев коментира и 5 млрд. лв. за проекти: "Това са твърдения на хора, които имат друга цел. Всички договори към "Автомагистрали" са по надлежния ред, запитвания, сключени договори след спазване на процедурите и закона и последната заповед на министър Петя Аврамова за уведомяване на министерството".

ДБ внесоха три сигнала за "Автомагистрали"

ДБ внесоха три сигнала за "Автомагистрали"

Сигналът в ЕК е за нарушаване на европейските правила

През него са минали по договорите с "Автомагистрали" - три аванса по първия договор 2018 г. - за АМ "Хемус" от 1-ви до 6-ти лот, втори договор 2019 г. за 7-ми, 8-ми, 9-ти, трети договор за геодинамичните процеси.

Избрани фирми не са участвали, увери Досев, който не знае защо има такова обвинение. Който го твърди, да го докаже, поиска Досев.

АПИ не откриват нарушения в договора си с „Автомагистрали“

АПИ не откриват нарушения в договора си с „Автомагистрали“

В това увери председателят на АПИ Георги Терзийски

Той коментира и сумата 3.4 млн. лв. за километър за българска магистрала: Според данни от Камарата на строителите относно стойности на отсечки - най-скъпата автомагистрала е "Люлин", част от АМ "Струма", строена 2011 г. по договор от 2006 г.

"Цената на автомагистрала е относително понятие заради терена, което не бива да се използва", смята той. Иван Досев коментира и ремонта на магистрала Тракия.

Пускат още 10 км ремонтирани от АМ „Тракия“  край Чирпан

Пускат още 10 км ремонтирани от АМ „Тракия“ край Чирпан

Също от утре продължава ремонтът на следващите над 23 км до пътен възел "Стара Загора"

"Ремонтът се извършва по договора след открита обществена поръчка, на цени конкурентни, като е имало фирми, които могат да се явят по отворена процедура. Всички цени, постигнати не могат да бъдат оспорвани и претендирани, че са високи", категоричен е експертът.

Досев обясни проблема с отсечката между Стара Загора и Карнобат, където има вълни - 5-годишен е гаранционният срок, консултантите казват, че не са били чути, но има списък с проверки на доклада, направени през 2010 г. - март 2011 г., които след взети проби от материала за насипи, показват, че отговарят на техническата спецификация и които показват, че примеси с насип, с хумус - не са установени

Пускат движението по нови 6 км. от АМ "Тракия"

Пускат движението по нови 6 км. от АМ "Тракия"

Утре около 10 ч. движението ще бъде пуснато в отсечката между връзката за АМ "Марица" и пътен възел "Чирпан"

"В България има проблем в пътното строителство и едно убеждение, че когато нещо се направи, след това не е необходимо никаква поддръжка", смята той.

Все пак Досев обясни, че технологията на ремонта в лот 1-3 е след одобряване на финансов ресурс да се предприемат ремонтните дейности. Проблемът за вълните бил, че навлиза вода в пътното тяло и се появяват вълни, за цената - "би следвало да е по-евтина от ремонта на Тракия, но към миналата седмица н яма предвидени държавни пари за ремонт на този участък, но той трябва да се предвиди в спешен порядък.