"За съжаление няма достатъчно пари за ремонти". Това заяви председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Апостол Минчев в сутрешния блок на БНТ.

Средствата, които се заделят за пътища - за ремонти и ново строителство са крайно недостатъчни. Това, което се заделя за пътища в последните 15 години, е в пъти по-малко от необходимите средства, посочи Минчев.

По думите му за пътищата може да се направи много за в бъдеще, но по настоящем средствата са недостатъчни. Проблемите с ремонтите на АМ "Тракия" са няколко - организационни, некачествено изпълнение, дължащо се на неспазване на технологии и материали, които не са съгласувани с АПИ, и затрудненията, идващи от метеорологичните условия.

Той изтъкна, че гаранцията за ремонтите е 2 години, като се надява изпълнението да надхвърли сроковете. Апостол Минчев смята, че гаранциите е възможно да бъдат и по-големи. Ако се говори за ново строителство гаранциите са повече от две години, обясни Минчев.

АМ "Тракия" - най-смъртоносната магистрала у нас

АМ "Тракия" - най-смъртоносната магистрала у нас

За три години са загинали 108 души, 1080 са ранени

По отношение на АМ "Хемус" и тунел "Витиня" проблемът е от самото изграждане и след това от поддръжката. Изграждането е било през "доста занижени критерии и изисквания", а поддръжката - козметична. Към момента няма притеснения, но е факт, че непрекъснато ще се изисква специална грижа за тунелите, посочи Минчев.

В рамките на тази ин хаус поръчка, осъществена за строителството на АМ "Хемус", имало много смущаващи неща. Промяната е по искане на "Автомагистрали", като промяната е технически много спорна. Промяната е връхната конструкция на съоръженията и един от тунелите на магистралата бил превърнат в траншеен изкоп. Според Минчев това е техническа недомислица, а би следвало да бъде направена експертиза на високо ниво дали това е разумни или не.

Правителството осигури плащанията за "Хемус", а МРРБ връща едни други милиони

Правителството осигури плащанията за "Хемус", а МРРБ връща едни други милиони

490 779 500 лева трябва да бъдат възстановени от МРРБ в централния бюджет обаче

Във връзка с проверките в тол системата, Апостол Минчев коментира, че тол системата е част от цялостната пътна картинка в България. За съжаление нещата не са изрядни, като се започне още от софтуера, събирането на таксите и от най-високо ниво един куп от пътищата, които е трябвало да бъдат в тол системата, но са извадени, открои Минчев.

Тол системата – все още автомобилите плащат след движението на тировете

Тол системата – все още автомобилите плащат след движението на тировете

Събраното покрива почти разходите, но почти

АПИ ще търси отговорност за поддръжката на камерите и от "Капш трафик Солюшън".

За да работи както трябва тол системата, трябва да се коригира и да няма политически чадър над нея, а да се остави на професионалисти, които знаят какво правят и какво търсят, категоричен бе шефът на АПИ. Приходите са около 300 млн. и те покриват издръжката на тол системата.

Години трябвали на тол система, за да стане печеливша

Години трябвали на тол система, за да стане печеливша

Около 70 млн. лв. се равняват тези 200 хил. нарушения