Проф. Олег Асенов, бившият шеф на АПИ, не смята, че изнесеното вчера на брифинга в МРРБ е коректно. Според него всичките цифри, които вчера са изнесени на брифинга, са се коментирали, но извън реалния им контекст. Затова и се използват за други цели.

В студиото на БТВ той обясни, че тол системата е произвела 700 млн. лв. за пътна инфраструктура. Не знам дали се е превърнала в печатница за пари, но се е превърнала в тема за политическо говорене, коментира Асенов.

Според него числата са достатъчно красноречиви, а и "говорим за реформа, която във времето се случва с плавно нарастване на приходите."

Той сравни практиката в други държави и нашата, като даде пример с Унгария, която, за да стигне до моментите си стойности от 900 млн., е събирала 15 години. "Същите са тенденциите в Германия и Полша. Не виждам да следваме някаква лоша практика."

Тол системата – все още автомобилите плащат след движението на тировете

Тол системата – все още автомобилите плащат след движението на тировете

Събраното покрива почти разходите, но почти

Числата говорят - тези 200 000 нарушения са факт. Около 70 млн. лв. се равняват тези 200 хил. нарушения. Това е сериозна цифра, че да стои необработена. Това каза заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов в ефира на bTV.

Той допълни, че приходът от 989 млн. лв. е за две години и половина. Защо беше нужен най-скъпият вариант на тол системата? Турция използва електронен стикер например, обясни Христов.

За 10 дни със съкратен екип се натъкнахме на немалко неща, които будят притеснение. Това, което ни притесни е, че договорът за поддръжка беше публичен, а приложенията към него са конфиденциални. В едно от приложенията пишеше, че "Капш" няма ангажимент да закупува резервни част, това е ангажимент на АПИ. Следователно АПИ не може да изчисли какъв е разходът, а и Олег Асенов не може да каже какъв е разходът за година, защото никой от АПИ не може да каже, откъде ще дойдат резервните части за тол системата, каза още Христов.

В заключение заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов заяви, че в тази ситуация най-добрият вариант е да се направи среща с превозвачите, за да е взема адекватно решение.