Аз нямам власт над господин Беличев, както вече на всички стана ясно. Той може да се уволни само ако реши сам. Служебният регионален министър Виолета Комитова в студиото на Нова телевизия призна, че няма контрол върху целия процес. Въпреки това тя остава твърдо против, Беличев да е начело на държавното дружество "Автомагистрали". Ако обществото подкрепя господин Беличев - нека остане. Аз не съм съгласна да се раздават пари предварително." Като пример посочи раздадените през 2019 година пари за свлачища като спешни, а през 2021 г. само едно е укрепено - това на пътя към Рилския манастир.
Иначе Комитова увери, че мрази незавършеното строителство. Най-скъпо е незавършеното строителство, отсече министърът и подчерта, че за "Хемус" вече дори и не коментира цената.
Магистралата е изключително важна за целия регион, за цяла Северна България, смята Виолета Комитова, като обясни, че няма не само никакво намерение, но и няма власт да спира строителството на "Хемус". Тези, които имат възможност да спрат строителството са самите фирми, като например престанат да плащат на работниците си, или господин Беличев. Комитова е категорична, че не може тя да спре строителството, а и се обърна към строителните работници от студиото с призива да не вярват, ако работодателите им кажат, че нямат пари за заплати.
Комитова има подозрения, че някой ще саботира строежа и ще го спре. Не посочи обаче имена и конкретни фирми.
Иначе тя даде данни: Строежът на "Хемус" е около 250 км от Ябланица до Шумен, разделен е на 9 участъка, от които от 1 до 3 има разрешение за строеж и се работи, а за останалите от 4 до 9 строителството дори не е започнато, защото няма и проекти. За участъците от 1 до 6 са гласувани с постановление на МС близо 2 млрд. лева, повечето от които вече са раздадени авансово. Изпълнени са 9 километра от участъците от 1, 2, 3.
По темата за ремонта на АМ "Тракия", където трафикът се отклонява през Чирпан и то в летния сезон, Комитова каза, че ремонтът е започнал много преди служебното правителство да встъпи в длъжност, а най-вероятно е трябвало да започне по-рано. Забавянето е след проверка за качеството на изпълнението и в момента очакват фирмите да отстранят откритите дефекти.