Няколкостотин работници и собственици на строителни фирми, неполучили дължимите си от държавата средства за ремонт и строителство на пътища, излязоха на протест пред Народното събрание.

В минутите след 9 ч. те блокираха и бул. "Цар Освободител", което доведе до сериозни затруднения в трафика по съседните булеварди в най-натовареното откъм движение време.

"Исканията ни са поставени отдавна - да получим дължимите ни от държавата над 800 милиона лева", каза пред News.bg Георги Златев от Браншова камара "Пътища".

Протестът не е само на големите фирми, строящи отсечки за десетки милиони, като на демонстрацията присъстват представители на всички компании, членуващи в браншовата организация. "Всяка една фирма отговаря дали за строителство на големи пътни отсечки, дали за поддръжка на инфраструктурата, дали за ремонта на пътища. Тук има представители както на големи, така и на малки фирми", добави Златев.

Около 200 000 души са пряко ангажирани в пътностроителния бранш, но има и много свързана заетост - доставчици на материали, транспортни фирми и др., посочи той.

Кой е работил по отсечка 4 на АМ Хемус, пита Виолета Комитова

Кой е работил по отсечка 4 на АМ Хемус, пита Виолета Комитова

Призова на публичен дебат Николай Нанков

Исканията на протестиращите са:

  1. Разплащане на натрупаните задължения към изпълнителите от пътния бранш от страна на държавата.
  2. Възстановяване на текущите възлагания, за поддържане на пътищата в допустимо експлоатационно състояние.
  3. Разписан план - програма за развитие на Републиканската пътна мрежа.
Нанков: Ако някой е строил незаконно на АМ "Хемус", това са "Автомагистрали"

Нанков: Ако някой е строил незаконно на АМ "Хемус", това са "Автомагистрали"

Незаконно строителство на магистралата обаче нямало при управлението на ГЕРБ

Припомняме, това не е първият протест на пътностроителни фирми с твърдения за спрени плащания от страна на служебното правителство. Едновременно с това вчера от МРРБ излязоха с поредната доза информация по отношение на заобикалянето на обществените поръчки в Автомагистрали и АПИ, с които се извършват възлагания на ремонти и строителство, за които няма не само пари, но и нужната документация.

Комитова пита защо фирми поемат поръчки на хвърчащи листа

Комитова пита защо фирми поемат поръчки на хвърчащи листа

"Хемус" не спира - там, където може да се строи, е платено

Общо 3,7 милиарда са задълженията на държавата към строителни фирми, но от финансовото ведомство признават само въпросните 1,3 милиарда. Останалите договори са дадени на прокуратурата.