Да бъде направено необходимото, за да се решат проблемите с телефон 112 очаква зам.-здравният министър Минчо Вичев.
Той уточни, че лошата координация между общия телефон за спешни повиквания 112 и този за Бърза помощ - 150, се дължи на нарушена връзка поради липса на софтуер.
Вичев съобщи, че Здравното министерство е провело среща с МВР и че са дадени уверения, че ще се ускори максимално решаването на проблема.
Вичев присъства на кръгла маса във ВМА по проект на декларация на приоритетите в здравеопазването в интерес на пациентите за 2012 г. и следващите 5 години. Поводът е Деня на пациента - 18 април.
Пред зам.-министъра на здравеопазването, съветникът по здравеопазването на президента, ръководители на клиники и големи болници, представители на пациентски организации и фармацевтичния бранш бяха изложени виждания за решаването на актуалните проблеми в здравния сектор. Като основен проблем беше очертано финансирането.
„В България има 2 млн. неосигурени лица и ако месечната здравна вноска бъде вдигната на 12%, това ще означава 500 млн. лв. дефицит", обърна внимание председателя на организацията на общопрактикуващите лекари Любомир Киров.
Според него най-големият проблем в организацията на здравеопазването е достъпът на пациента до най-подходящата помощ. „Как ще стигне пациентът от едно село до съответния град през зимата", попита той.
По време на дискусията беше изтъкнато, че в 39 общини няма нито една аптека, която да е с договор със Здравната каса. В Русенска област например, от 8 общини - в 4 няма такава аптека, посочиха представители на фармацевтични бранш.
Изтъкнати медици разкритикуваха системата на клиничните пътеки, която довежда до това много широко разпространени заболявания да изглежда, че липсват просто защото няма клинични пътеки за тяхното лечение.
Зам.-министър Вичев призна, че досега нищо не е правена по темата „клинични пътеки и диагностично свързани групи". Като главен проблем той посочи, че не е събрана и обработена необходимата информация.
Този проблем рефлектира и върху осигуряването на справедливо заплащане на медиците.
Необходима е информационна система в сектора и касата, която да включва всички звена, подчерта Вичев и добави, че без такава система не може да има електронна здравна карта.
bboshko
на 19.04.2012 в 22:12:26 #5Кой е тоя телефон 112 - доколкото знам има ЕЕ НОМЕР 112 - тогава какво търсите за връзка с телефони и т.н. Софтуера на 150 е една измишльотина която няма нищо общо с ЕЕН112. Така, че не очаквайте да има добро взаимодействие между МЗ и НССПЕЕН112. Как така другите служби не се оплакаха за липса на взаимодействие, а само МЗ. Явно там нещо куца, ама не си го признават.
dachi
на 19.04.2012 в 01:12:45 #4Не бе,гледах ви га скачаате.
Имeйл
на 18.04.2012 в 23:28:16 #3Ей, фелшера Патрик Демпси, к'ви ги приказваш?
Да не си скачал с главата надолу в пресушен басейн?
dachi
на 18.04.2012 в 21:00:08 #2Който не е скачал линейка да не чака.Да вика катафалката.
Архангел
на 18.04.2012 в 13:57:47 #1„Как ще стигне пациентът от едно село до съответния град през зимата" ... Mnogo е просто! Зимата няма да ходи на непристъпни места! ако му е толкова силно желанието ще си носи последствията! Всичко е въпрос на приоритети!