На 30 март в кинотеатър „Ларго" с подкрепата на Министерство на културата стартираха "Дни на съвременното българско игрално кино". За първи път от много години насам се организира подобна инициатива, която събира 18 български игрални филма от последните 6 години.

Целта на "Дни на съвременното българско игрално кино" е да предизвика интереса на зрителите към съвременните български филми и показването им на максимално широка аудитория. Точно поради тази причина редовните билети ще са на цена 4 лева, а учениците, студентите и пенсионерите ще заплащат само по 2 лева за вход.

Киносалоните, които подпомагат начинанието, са кинотеатър „Ларго" в София, кино „Люмиер", Фестивален и конгресен център - зала „Европа" /Варна/, кинотеатър „Ларго" /Смолян/, кинотеатър Стара Загора и кино „Чаплин" /Велико Търново/.

В кинотеатър „Ларго" /София/ дните на българско кино ще приключат на 27 април, но инициативата ще продължи в киносалоните в страната до 24 май.

Ето и кои са 18-те филма, включени в специалната програма:

Бунтът на Л. - 2005, 115 реж. Киран Коларов

Врабците през Октомври - 2006, 117', реж. Анри Кулев

Време за жени -  2006, 92', реж. Илия Костов

Една калория нежност - 2003, 105', реж. Иванка Гръбчева

Изпепеляване - 2004, 94', реж. Станимир Трифонов

Лейди Зи - 2005, 96', реж. Георги Дюлгеров

Маймуни през зимата - 2006, 111', реж. Милена Андонова

Мила от Марс - 2004, 95', реж. Зорница-София

Обърната елха - 2006, 127', реж. Иван Черкелов и Васил Живков

Опашката на дявола -  2001, 87'. реж. Димитър Петков

Откраднати очи - 2004, 101', реж. Радослав Спасов

Пазачът на мъртвите - 2006, 105', реж. Илиян Симеонов

Писмо до Америка -  2000, 105', реж. Иглика Трифонова

Принцът и просякът - 2005, 86', реж. Мариана Евстатиева

Пътуване към Йерусалим - 2003, 112', реж. Иван Ничев

Разследване - 2006, 105', реж. Иглика Трифонова

След края на света - 1998, 104'. реж. Иван Ничев

Шивачки - 2007, реж. Людмил Тодоров

Всички първи прожекции на филмите ще включват среща с част от екипа на филма, като целта е да бъде осъществена връзка между зрителите и авторите на филмите.