празнично Според древното келтско поверие на днешния 31 октомври душите на мъртвите се връщат на земята и търсят тяло, в което да се вселят. За келтите на 31 октомври идва краят на лятото.

Тогава границата между света на живите и света на мъртвите се заличавала, а душите от отвъдното идвали на посещение на живите си роднини. По католическия календар на 1 ноември се чества Денят на мъртвите, като през нощта на 31 октомври католическата църква отбелязва бдението преди задушница.

През 1840 г. ирландски емигранти пренасят обичая в САЩ. Там те продължават да дълбаят ряпа, както са правели векове в родината си, докато й придадат човешко лице.

Или по-точно, лицето на Джак О'Лантерн - пияница и гуляйджия, който надхитрил Сатаната, като го накарал да се качи на едно дърво. Джак издълбал кръст върху дънера на дървото и така хванал дявола в капан. парти Човекът сключил сделка с демона, че, ако никога повече не го предизвиква, ще го пусне от дървото. Според народните поверия след като Джак умрял, не бил допуснат нито в рая, защото бил много лош, нито в ада, защото сключил сделка с дявола.

Но Сатаната дал на Джак въглен, с който да осветява пътя си през тъмнината. Въгленът бил поставен в издълбана ряпа, за да свети по-дълго. Така издълбаните тикви, в които светят заплаени свещи, се превръщат в традиционен атрибут на празника на Вси Светии.

Католическият празник Хелоуийн, който се чества на 31 октомври, постепенно се превърна в празник за всеки, който иска да се повесели. Проучване на маркетингови експерти от Канада показва, че след покупките за Коледа, за Деня на Вси Светии в страната се харчат най-много пари - повече от 700 милиона долара.

В Съединениете щати пък са похарчени повече от 10 милиарда долара за празника, който там е третият най-популярен повод за купони след Коледа и Нова година.

тиквите Според маркетинговите експерти след последните атентати и тези от 11 септември, хората са в шок и искат да се чувстват щастливи. За тази цел в дългоочаквания ден на Вси Светии те правят огромни покупки, за да украсят домовете си възможно най-екстравагантно, да изберат най-скъпия и интересен костюм и да се забавляват много, твърдят маркетинговите наблюдатели.

Споряд тях на всяко средно статичстическо семейство се пада да похарчва по 50 – 60 долара, за да се снабди с желаните за празника атрибути.

Хелоуйин се очаква с нетърпение най-много от децата. За тикви, които през миналия век са заменили репите – основния атрибут на Хелоуйин, през 2001 година са похарчени 2.5 милиарда долара.