
Показаните гравюри представят Гоя като убеден противник на това кърваво зрелище - коридата.
Първата подобна експозиция, наречена “Критически поглед към фиестата” беше показана през април месец, а настоящата е назована “Тавромахия”. Съзидателния процес”.
Към отделните гравюри от знаменитата серия са прибавени и техните ескизи, различни варианти на творбата, проследяващи направените промени във всяка отделна гравюра.
Кураторът на изложбата Хосе Мануел Матиля споделя, цитиран от ntvru, че серията “Тавромахия” не е имала никакъв успех в своето време. Матиля припомня, че в онези години аудиторията е била свикнала с красивите и ласкателни картинки, показващи коридата и затова хич не им се понравили неприкритите жестокост, драматизъм и насилие, изобилващи в този цикъл на Гоя.
Част от представените гравюри испанското Министерството на културата е откупило за 1.8 млн. евро от немски колекционер, специално за музея Прадо.
Една от “топ-гравюрите” е тази, която Гоя подарява на приятеля си Сеан Бермудес. Тя изобразява как боен бик тъпче просяк-слепец на улицата. Гоя я е кръстил с многозначителното “Варваско развлечение”.