Геният на Моцарт тук се проявява в пълната си степен и всеобхватност. Както споделя несъмнената звезда на спектакъла басът Юлиан Константинов (Дон Жуан), това е творба елементарна и лека за слушане от страна на зрителите и невероятно тежка за изпълнение и поставяне. Според Константинов в спектакъла няма главни и второстепенни образи, всичките 7 персонажа имат централна и много тежка роля за изпълнение – както вокално, така и сценично.
За трети път ръководството на Софийска опера поверява спектакъл на театрален режисьор. След проф. Здравко Митков, поставил “Фауст” – отново с Константинов в образа на Мефистофел, Бойко Богданов и “Бохеми”, сега за “Дон Жуан” е поканена Бина Харалампиева, режисьор с богат и дългогодишен опит на тетралната сцена, с десетки спектакли-събития в театралния ни живот.
Тя самата е категорична, че след тези няколко седмици работа върху “Дон Жуан”, операта е станала новата й любов. В “Дон Жуан”, казва Харалампиева, е отразена съдбата на различния човек. Той е личност, неспазващ правилата, неудобна и в някаква степен непредвидима. Изключително предимство на операта е, че музиката подчертава, възбужда и изразява емоцията, споделя още режисьорът.
От своя страна Юлиан Константинов, който “спира” на сцената на Софийска опера между участията си в Милано, Франкфурт и Женева, където пя “Реквием” и “Йерусалим” на Верди и предстоящия ангажимент отново в Женева, но този път с “Борис Годунов” на Мусоргски заявява, че пеенето на Дон Жуан изисква един изключително богат и разнообразен глас, тъй като героят има различни превъплъщения в зависимост от отношенията си с останалите персонажи.
Изключително интересна и любопитна е схватката между Дон Жуан и Командора в началото на първо действие. И двамата изпълнители на този мистичен герой на моцартовата творба - Димитър Станчев и Пламен Пумпалов, пеят с дълбок и "мрачно отвъден" бас", а с внушителните си ръстови данни са "достойните противници" в дуела с Дон Жуан, който се превръща в двубой на гиганти.
Премиерните спектакли на “Дон Жуан” в София са на 7 и 10 юни, а с тази своя постановка, плюс още 6, Софийската ни опера ще замине на швейцарско турне от 9 до 20 юли.