Монаси и монахини в Литва принудиха известния пивоварен завод "Швитурис-Утянос алус" да се откаже от „оскърбителната" за католическото монашество рекламна кампания на пиво, пише електронното издание Нюз.Ру.

Главен персонаж на тази кампания беше весел монах-францисканец, държащ пълна до горе халба с пиво. Целта на кампанията е била добро разпространение на пазара в Литва на продукцията, която е произвеждал големият пивоварен завод, собственост на датския гигант Carlsberg.

Конференцията на католическите монаси и монахини в Литва обаче излезе с изявление, в което изтъкваше, че рекламата е унизителна и оскърбителна за замонашилите се.

Заводът им поднесе извинение и обеща да преустанови рекламната кампания. Той обаче изтъкна, че образът на монаха има за цел да свърже сегашната продукция на завода с историческите традиции, тъй като в средновековието манастирите са били много прочути с производството на пиво.

В Бавария и досега е много известно бялото пиво на францисканските монаси, чието производство датира от 1363 година.