Най-големият пътнически самолет в света извърши първия си полет като собственост на европейска авиокомпания. С повече от 500 пасажери на борда Еърбъс А380 летя от Париж до Ню Йорк.
Националният френски авиопревозвач „Ер Франс" е първата компания в Европа, която притежава суперлайнера А380 - гордостта на самолетостроителя "Еърбъс".
380 от пътниците спечелили привилегията да летят на него са се сдобили с билетите чрез търг. Най-евтиният "пропуск" за полета на „Ер Франс" е бил на стойност 500 евро, а най-скъпият - близо 1200.
Събраните средства ще бъдат дарени на деца сираци. Сумата от билетите възлиза на 300 000 евро.
Втори пилот на първия трансатлантически полет на 570-тонната машина беше жена - Патриция Хефнер.
Самолети от подобен клас вече използват Сингапурските авиолинии, националният превозвач на Обединените арабски емирства и австралийската "Qantas".
Редовните полети с новия самолет през Атлантическия океан ще започнат на 23 ноември.
„Ер Франс" вече притежава 12 машини А380, които от февруари 2010 година ще обслужват и маршрути до Йоханесбург и Токио.
Taralez
на 22.11.2009 в 01:13:45 #25ред е на телепорта - най-големия и най-мощния е руския ама за сметка на това те праща на грешна дестинация
Юлиан-3
на 21.11.2009 в 05:06:04 #24dddddd | 21.11.2009 04:12 Въздушният и железопътният транспорт са обречени. какво проникновение.....тунели ли ще копаш,дидилота?....
dddddd
на 21.11.2009 в 04:12:34 #23Въздушният и железопътният транспорт са обречени.
Taralez
на 21.11.2009 в 03:41:59 #22waterwet | 21.11.2009 00:08 Lomski затуй Луфтханзата житка с Боинги ------------------------------------------------------ Я направи справка за окислителите и соплата на реактивните турбини в самолетите на Луфтханза (независимо на Боинг или Ербъс) дали не са еднакви, т.е. нямащи нияо общо с тези влагани заводски =============================== ами тва в заявил клиента като е поръчвал хварчилата
Taralez
на 21.11.2009 в 03:38:09 #21x-man | 21.11.2009 02:18 Европа се превръща в суперсила и никой няма да ни спре. Обединени ще ги победим всички . ========================= споко ве пич в Америката всичко европейско е символ на качество най-вече разбира се немското и затова си струва да е безумно скъпо
x-man
на 21.11.2009 в 02:18:29 #20Европа се превръща в суперсила и никой няма да ни спре. Обединени ще ги победим всички .
Balance
на 21.11.2009 в 00:44:28 #19В Европа и Азия си е бъдещето, това винаги си е било факт, защото имат традиции и култура.
waterwet
на 21.11.2009 в 00:08:48 #18най качествените стоки на този свят са made in EU --------------------- Какви стоки имаш предвид? Щото от японско май съм най-доволен. Lomski затуй Луфтханзата житка с Боинги ------------------------------------------------------ Я направи справка за окислителите и соплата на реактивните турбини в самолетите на Луфтханза (независимо на Боинг или Ербъс) дали не са еднакви, т.е. нямащи нияо общо с тези влагани заводски
sneekpeak
на 20.11.2009 в 23:41:27 #17Ами да им е честит на Ер Франс. През 2007 успях да видя А380 докато захождаше за кацане. Впечатляваща гледка беше. Дано излезе успешен модел и никога да не се случи да падне.
scott
на 20.11.2009 в 23:40:26 #16аз пък си мислия че най хубавия самолет на света е ТУ 154 по бърз от airbus 380
bravolog
на 20.11.2009 в 23:18:48 #15Lomski , що не вземеш да провериш някои работи в Гуглето
Lomski
на 20.11.2009 в 23:02:51 #14Taralez , тези турбини до скоро само там пасваха. Въпросното "Анче" е много по икономично и робустно от новия свръх Ербъс За новия Ербъс се изискват специални писти, "Анчето" каца на "всякъде" ... въпроса е само пистата да бъде достатъчно дълга.
Lomski
на 20.11.2009 в 22:59:30 #13Taralez, Ербъс са силни/водещи във сегмента на "по малките" самоти и сега ще станат със сигурност водещи във сегмента на свръх големите самолети. Аз само от Мюнхен летя и Боинг рядко ми се случва (но може и де е случайност!)
Taralez
на 20.11.2009 в 22:56:43 #12Lomski | 20.11.2009 22:52 Taralez , това не е вярно. Сименс само последната година прекара със него 16 турбини за Китай и Индия. ========================== с Анчето? ами браво на украинците ако са го подкарали пак
Taralez
на 20.11.2009 в 22:55:03 #112008 се прибрах с Еърбъс а тва лято 2009 с някъв Бойнг - до Мюнхен и после пак Боинг до София За колите Европа е дъ бест ама за хвърчащите работи още изостава - виж само Арианата (не бирата) ква мъка е
Lomski
на 20.11.2009 в 22:52:41 #10Taralez , това не е вярно. Сименс само последната година прекара със него 16 турбини за Китай и Индия.
Lomski
на 20.11.2009 в 22:51:13 #9Taralez , къде това? Аз само със Луфтханза летя и не си спомням кога съм се возил за последен път във нещо друго освен Ербъс. Даже вече и трансатлантик самолетите са почети само Ербъс.
Taralez
на 20.11.2009 в 22:50:33 #8Абе Мрията може да е най-голям ама никой не го ползва бе Ломски ей така си гние на летището в Украйна където е произведен
Lomski
на 20.11.2009 в 22:48:49 #7А ако става на въпрос, руснаците все още държат рекорда със най големия самолет на земята. Мисля че се казва Антонов 500.
Taralez
на 20.11.2009 в 22:47:57 #6Lomski затуй Луфтханзата житка с Боинги Еърбъса е по-зле от Боинга - традицията си е традиция