Неин инициатор и организатор е списание „Една седмица в София", а идеята и творческата реализация е на агенция Euro RSCG Sofia.
За разлика от други подобни кампании инициативата залага на директна провокация, автентично усещане, репортажни визии и искрен тон.
Именно по тази причина главните герои в кампанията са бездомниците, а "мястото на събитието" - техният "дом", т.е. улицата.
Клошарите са ядосани, че им "фърляме фасове в хола", "плюем им дъвки в кухнята". Целта не е да съжаляваме клошарите - те не се оплакват, че живеят на улицата, те просто не искат да им замърсяваме "дома".
Нестандартни са и повечето от начините, чрез които се разпространяват посланията на кампанията. Освен преса са планирани и няколко различни вида външни инсталации.
Едната от тях, наречена неофициално „Дом на клошар", ще провокира преминаващите в подлезите на БСФС, Орлов мост, Румънското посолство и др.
Инсталацията „Кошче-прахосмукачка" пък ще привлича вниманието на чакащите на спирки от градския транспорт на Черни връх, Попа, Библиотека, Химическия факултет, УНСС, Орлов мост, Витоша и др.
"Боклукът те преследва. Докато не го поставиш на мястото му", "Неговият дом е и твой... тротоар. Пази чисто - от алтруизъм или егоизъм", "Почисти града. Като не цапаш" са основните послания на кампанията.
Основен акцент в инициативата са и "писмата от клошари" със "забравени" и "изпуснати" фасове, дъвки и пр., които клошарите ни връщат, защото "може да ни потрябват".
Те ще бъдат разпратени до края на май до около 200 организации, публични личности и медии чрез директна поща.
Инсталациите за „Инициатива за по-чиста столица" ще бъдат в подлезите и на спирките от 26 май до 1 юни.
Silvy
на 28.05.2008 в 18:24:29 #1Още малко по-темата може да прочетете тук: http://silvysdiary.com/2008/05/27/garbage-is-chasing-yo/