Китайската застрахователна компания Anbang Insurance Group Co увеличи офертата си за американската верига хотели Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc до близо 14 милиарда долара.
Това е най-новото предизвикателство, което китайското дружество поставя пред сливането на Starwood с американската компания Marriott International Inc., предаде Reuters.
„Битката” по наддаването за Starwood спъна амбициите на Marriott да създаде най-голямата хотелска верига в света с около 5700 хотела срещу желанието на Anbang да изгради огромен инвестиционен портфейл от високодобивни активи на американски недвижими имоти.
Евентуалното придобиване на Starwood от Anbang би било най-голямото, което китайска компания е правила в САЩ.
Консорциумът, който включва частните фирми J.C. Flowers & Co и Primavera Capital Ltd, е предложил 82,75 долара за акция в брой. Доста вероятно е това да доведе до предложение, което надвишава сделката с Marriott, обяви американската компания Starwood Hotels в понеделник.
Последната оферта на Marriott, която бе обявена на 21 март, в момента се оценява на около 78 долара за дял.
Управителният съвет на Starwood все още не е променил препоръката си към акционерите в подкрепа на сливането на компанията с Marriott, обясниха от екипа ѝ.