Френската компания за производство на млечни продукти, детски и специализирани храни Danone се е съгласила да продаде за 875 млн. долара американския биопроизводител Stonyfield на конкурента си Lactalis.
Сделката е в рамките на поетите ангажименти към властите в САЩ след придобиването на друг местен производител на органична продукция - групата Whitewave за $12 милиарда.
От Danone обявиха, че цената на продажбата е формирана на около 20 пъти размера на печалбата на Stonyfield за 2016 г. преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA), като оборотът от продуктите на марката за същата година е достигнал около 370 млн. долара.
От Lactalis пък се надяват чрез сделката да разширят присъствието си на пазара в САЩ, като очакванията са тя да бъде приключена още през настоящото тримесечие, пише sinor.bg.
Stonyfield е създадена през 1983 г. и е сред първите компании на пазара на биологична продукция в САЩ. Danone придоби част от акциите ѝ през 2001 г. и получи пълен контрол над нея през 2004 гоидна. През миналата година обаче общите приходи на френската компания, която продава продукцията си в 130 държави по целия свят, намаля с 2,1% до 21,9 млрд. евро.
Френският ѝ конкурент Lactalis е частна компания, основана през 1933 г., е смятана за най-големия производител на сирена в света и е сред световните лидери на пазара на млечни продукти като цяло. Притежава 230 предприятия в 43 държави, произвеждащи млечни продукти под марките Parmalat, President, Bridel, Valmont, Lactel и др., а годишният ѝ оборот надхвърля 17 млрд. евро.