Потъналият кораб, сн. makfax |
Първата е, че причината за инцидента е претоварване на кораба, а другата е за лошото техническо състояние на плавателния съд.
Припомняме, меднага след трагичния инцидент бе съобщено от македонските медии, че най-вероятно потъването е причинено от скъсано метално въже, които осигурява баланса на корабчето.
Според Цветан Цветанов яснота за причината за инцидента може да има най-рано до края на деня.
„Имаме пълно съдействие на македонските власти", обясни вътрешният министър.
Продължава работата си Кризисният щаб, сформиран по нареждане на премиера Бойко Борисов, за инцидента в Охрид, посочи още Цветанов и изтъкна, че българските компетентни власти, водят свое самостоятелно разследване за причините за инцидента.
Фирмата организатор на злополучната екскурзия е „Фара Тур", собственост на Юсуф и Айше Солакови, а транспортната фирма е „Клюнчев" ЕООД.
Няма данни „Солак Тур" и „Клюнчев ЕООД" да са регистрирани като туроператори и туристически агенти, с което са нарушили закона за туризма, обясни вътрешният министър.
Той каза още, че разходката с корабче е допълнителна екстра към организираната екскурзия.
По-рано днес от Министерството на транспорта съобщиха, че пред инспекторите на Комисията за защита на потребителите упълномощено лице на Солак тур е заявило, че фирмата е продала въпросния автобус на фирма „Клюнчев" ЕООД преди една година на лизинг.
Заради нередовно изплащане на лизинговите вноски, автобусът не е бил прехвърлен на Клюнчев, но е бил ползван от него.
Продължава установяването на организатора или организаторите на злополучното пътуване.
Проверката към момента уточни, че нито едната от двете транспортни фирми няма регистрация като туроператор или турагент.
Проверени са и двете фирми на съпругата на Клюнчев - Боряна Георгиева - ЕТ „Боряна Георгиева" и „Клюнчев Б" ЕООД, където тя участва като съдружник.
Фирмите също нямат регистрация за извършване на туроператорска или турагентска дейност, според изискванията на Закона за туризма.
С цел набиране на информация по отношение на начина на организиране на екскурзията и спазването на регламентите, инспекторите посетили вчера офиса на „Клюнчев" ЕООД, който се намира в Димитровград.
Офисът е бил затворен. На място е станало ясно, че той се намира в жилищен блок на 1 ет.
Инспекторите констатирали, че няма никакви обозначения относно извършване на каквато и да е дейност.
Освен това екипи на КЗП са посетили адреса на фирмата ЕТ „Солак-тур" в Кричим, с управляващ Юсуф Ахмедов Солаков.
Оказва се, че на този адрес офис няма - това е адресна регистрация на фирмата, а в жилищната сграда са настанени роднини на Солаков. Проверката продължава.
Ъх-000
на 06.09.2009 в 18:54:00 #17Удавени са 50/50 млади стари- просто са искали да се почувстват хамериканци и да им остаме по нещо за внучетата
bull24
на 06.09.2009 в 18:41:08 #16нелепа работа
bull24
на 06.09.2009 в 18:40:14 #15що дирят тия старци,като не могат да плуват....пълна простотия
Ъх-000
на 06.09.2009 в 18:18:13 #14bull24, стар, нестар, кораба потънал з аминута-две, помисли! и на 5 метра ;)
Ъх-000
на 06.09.2009 в 18:16:18 #13Ще ме зарадва новината" бантусотове се погавриха със сфинктера на тъй-наречения "генерал тошев" след което облекчиха естествените си нужди! Посткоитална епизиотомия не е установена, понеже "генерала" си е от резбарите""
bull24
на 06.09.2009 в 18:11:14 #12добре де,аз ли съм много тъп незнам,ама ако снимката е актуална то корабчето е потънало на не повече от 2метра......,как така се издавиха????????
Ъх-000
на 06.09.2009 в 18:09:04 #11Ще доставиш на форума безмерна радост и това ще е първото добро дело, което си извършиш, откакто ти чета постовете ;)
Ъх-000
на 06.09.2009 в 18:07:21 #10Тошев, ти си само скот, без бантуто, спри да пишеш и на български, просто легни и умри някъде!
Mишугa
на 06.09.2009 в 17:49:52 #9Направо съм потресен... Наистина ли има такива болни мозъци,като „таксиджията“
Ъх-000
на 06.09.2009 в 17:48:35 #8сан бернар, на мен ми се е случеало същото почти и за това си мисля, че или корабчето е газело много високо, или е атентат
сан бернар
на 06.09.2009 в 17:46:15 #7Успокойте се и чакайте. Все някога ще ни бъде казана причината за нещастието. Не е зле да не употребявате термини, с които не сте наясно. Онова, дето се върти като волан, се казва рул. Онова отзад във водата, което насочва кораба, се казва рулево перо. Рулят и перото са свързани при по-малките корабчета с въжета, наричани щуртроси, сали и т.н. Баланс на кораб не съм виждал, нито чувал. Освен някакъв баласт да е имало и той да е бил привързан. Или се е спраскал надве, защото е бил изгнил, или пък е имало много хора на единия борд и са го наклонили и обърнали. Корабчето май имаше и горна палуба, може и там да е имало хора и центърът на тежестта да е бил високо. Пробойна - не знам. Всеки съд, дори и малките все пак е разделен с водонепроницаеми прегради, та за една минута не може да потъне. Що се отнася до скъсвне на рулево въже - да, наистина не би трябвало да окаже влияние. Ама като си спомня, когато за пръв път застанах на РУЛЯ на 30 тонно корабче и понечих да следвам компаса, незнайно как го завъртях докрай и онези, които бяха горе на мостика щяха да изпопадат във водата. Доста опасно се накрени. Така, че...
Ъх-000
на 06.09.2009 в 17:37:19 #6Тошев, виж за кой край на България става въпрос бе, екстрамент рядък! Там субсидии като за в твое село бееее овца! Там е промишлен район, в който се сади само колкото за себе си , а като умреш, ще танцувам на гроба ти
eka
на 06.09.2009 в 17:31:50 #5Докато "...Продължава установяването на организатора или организаторите на злополучното пътуване..." трябва ли да разсъждаваме, ЧЕ АКО участниците в "злополучната екскурзия" бяха организирани и транспортирани с фирми - законно регистрирани НЕЩАСТИЕТО НЯМАШЕ ДА СЕ СЛУЧИ ?!?
muncho
на 06.09.2009 в 17:17:24 #4Аман от психопати.
TAKSIJIATA
на 06.09.2009 в 17:15:29 #3Сърбите ги е страх че от голяма обединена България и са потопили кораба преди празника на съединението ! Сръбските протежета в Скопие също са участвали ! очевидно е !
TAKSIJIATA
на 06.09.2009 в 17:08:30 #2ПРИЧИНАТА Е : МАКЕДОНО-СРЪБСКИ ТАЙНИ АГЕНТИ КОЙТО ГИ Е СТРАХ ДА НЕ ЗАГУБЯТ ВЛАСТТА В СКОПИЕ ! причината не е претоварване вместо 50 души 57 души .. тва претоварване ли е ? не е кормилото на руля не е нищо подобно .... НИЕ ЗНАЕМЕ ПРИЧИНАТА и ще следва реакция !
Минувач
на 06.09.2009 в 16:58:18 #1Претоварването на кораба не е вероятна причина за разкъсване на корпуса. Тези корабчета редовно се претоварват. Скъсването на въжето между руля и кормилото може да доведе до липсата на управление, но едва ли ще го потопи. Транспортните фирми, които атакуват, дотолкова се виновни, че не са застраховали пътниците си.