Производителите на самолети „Еърбъс" са изпратили бюлетин на авиолиниите, използващи техни самолети, да сменят скоростните сензори на около 200 машини.
В него се препоръчва подмяна на частите, известни още като тръба на Пито, с други - произведени от американската компания Goodrich, съобщава БиБиСи.
Ходовете са предприети в течение на разследването за причината за катастрофата на разбилия се преди 2 месеца Еърбъс А330 на френските авиолинии.
Припомняме, именно повреда в сензорите за скорост е една от основните версии, по които се работи. Това е един от факторите, но не и причина за катастрофата, смятат френските разследващи случая.
От компанията „Еърбъс" съобщават, че препоръката се прави на базата на много ограничена информация, с която разполагат, свързана с инцидента със самолета на „Ер Франс".
Няма посочен краен срок, в който авиолиниите използващи моделите А330-340, да подменят посочените части.
Самолетът на „Ер Франс" се разби в Атлантическия океан по време на полет от Рио де Жанейро към Париж. Всички 228 души на борда загинаха.
Трагедията с Еърбъс се повтори на 30 юни с машината на "Йемени" - полет от Париж до Коморските острови. От 153-те души на борда оцеля само 12-годишно момиче.
XXX
на 31.07.2009 в 13:04:26 #5Ами редактирали са го, което е добре.
alibaba
на 31.07.2009 в 11:40:43 #4Тия нямат ли GPS в самолета да си сверяват скороста и от него ??
sasik
на 31.07.2009 в 11:40:10 #3на английски е Pitot Tube, та затова сигурно Питоти ;).
iva73
на 31.07.2009 в 10:30:35 #2до ХХХ ами май и ти се излагаш къде прочете че пише нещо такова ,или са редактирали след теб
XXX
на 31.07.2009 в 10:15:04 #1Уреда се нарича "тръба на Пито" по името на изобретателя й, а не "питоти"! Вече има Гугъл бе хора, проверявайте преди да се излагате......