Производителите на самолети „Еърбъс" са изпратили бюлетин на авиолиниите, използващи техни самолети, да сменят скоростните сензори на около 200 машини.

В него се препоръчва подмяна на частите, известни още като тръба на Пито, с други - произведени от американската компания Goodrich, съобщава БиБиСи.

Ходовете са предприети в течение на разследването за причината за катастрофата на разбилия се преди 2 месеца Еърбъс А330 на френските авиолинии.

Припомняме, именно повреда в сензорите за скорост е една от основните версии, по които се работи. Това е един от факторите, но не и причина за катастрофата, смятат френските разследващи случая.

От компанията „Еърбъс" съобщават, че препоръката се прави на базата на много ограничена информация, с която разполагат, свързана с инцидента със самолета на „Ер Франс".

Няма посочен краен срок, в който авиолиниите използващи моделите А330-340, да подменят посочените части.

Самолетът на „Ер Франс" се разби в Атлантическия океан по време на полет от Рио де Жанейро към Париж. Всички 228 души на борда загинаха.

Трагедията с Еърбъс се повтори на 30 юни с машината на "Йемени" - полет от Париж до Коморските острови. От 153-те души на борда оцеля само 12-годишно момиче.