Началникът на една от гарите в Южна Италия пое отчасти вината за тежката влакова катастрофа. Това съобщава Агенция „Франс прес”, позовавайки се на информация от местни медии.

Припомняме, че два пътнически влака се сблъскаха челно във вторник. Загинаха 27 души. Смята се, че това е един от най-тежките железопътни инциденти в Италия. Катастрофата стана в район с един коловоз, където началниците на гарите комуникират директно с машинистите. Властите описват тази система като рискова.

Аз изпратих влака. Имаше някакво объркване, влаковете закъсняха”, обяснява Вито Пикарета, ръководител на гарата в Андрия. „Но вината не е само моя, всички ме обвиняват. Аз също съм жертва”, допълва той пред всекидневника „Ла Стампа”.

Единият влак трябвало да изчака на гарата, за да позволи на другия да мине, преди да поеме по маршрута между градовете Корато и Андрия. Разрешението за продължаване се дава по телефона от началниците на гарите. Разследващите казват, че най-малко единият от влаковете се е движил бързо. От началото се смята, че сблъсъкът вероятно е причинен от човешка грешка.

Три влака – което е с един повече от обикновено – трябвало да пътува по участъка с една линия във вторник. Може би това бил източникът на объркването за началника на гарата в Андрия.

Въпреки това, началникът на гарата в Корато Алесо Порчели също е разследван, защото той може да е забелязал, че влакът е продължил по пътя си.

Според „Ла Стампа” линията датира от 1965 година. За по-късно този месец била насрочена покана за търг за започване на модернизиране на системата за сигурност и поставяне на втора линия.  

Около 55 % от жп мрежата в Италия е с една линия. По-голямата част от около 150 млн. евро, отпуснати от бюджета на Европейския фонд за регионално развитие в периода 2007-2013 г. за добавяне на втори линии, останали неизползвани.