Сред 17-те души, чиито гласове са регистрирани на записите на черните кутии в самолета „Ту-154", който се разби на 10 април 2010 г. в близост до Смоленск, отсъства ръководителят на полските военновъздушни сили - генерал Анджей Бласик, твърдят полски експерти, цитирани от „Российская газета".
Освен това специалистите не успяха да идентифицират всички гласове, записани в последната фаза на полета.
Вчера във Варшава се проведе съвместна пресконференция на главната и военната прокуратура на Полша. На нея бяха представени междинните резултати от разследването на обстоятелствата около катастрофата на самолета, на чийто борд се намираха 96 пътници, включително и полският президент Лех Качински.
Най-голям интерес предизвикаха официалните резултати от експертизата на записите от черните кутии. Специалистите от краковския Институт за съдебни експертизи успяха да разшифроват фрагменти от записите, които на официалната стенограма бяха обозначени като „неясно" и да установят кой произнася едни или други фрази. А даже и кои действия на пилотите на кои изказвания съответстват.
Представителят на военната прокуратура - полк. Иренеуш Шелонг съобщи, че микрофоните в кабината на пилота не са регистрирали звук от отваряне и затваряне на вратите, което вероятно означава, че по време на полета вратите са били отворени.
По думите на представителите на военната прокуратура не е изключено и настоящите резултати от изследванията да не се окажат окончателни, но засега следователите не виждат необходимост да преразглеждат резултатите от проведените вече разследвания.
Според данните на полската комисия за разследване на авиационните инциденти Едмунд Клих новите данни още не означават, че генерал Бласик не се е намирал в кабината на пилотите. Полковник Клих припомни, че тялото на генерала бе открито в близост до това на щурмана, а също така, че според експертите той не е бил със закопчан колан.
dk
на 18.01.2012 в 19:00:40 #4Имало е много хора с голямо его и още по-големи промили в кръвта, които да пречат. Атези които не се чуват са били мъртво пияни, те още не са разбрали за катастрофата - щастливци!
vesel
на 17.01.2012 в 11:54:56 #3Друга полска комисия през август 2011г. установи, че поради груби нарушения при полагането на изпити за пилоти, следва да се признаят изпитите за недействителни, следователно пилотите нямат право да управляват този самолет. Това е основната причина за катастрофата. Затова полкът на ВВС на Полша, към който се числят тези пилоти, беше разформирован. Военният министър си подаде оставката.
димукрад
на 17.01.2012 в 10:52:30 #2Изводът: не е трябвало да ходят там! Целта на пътуването им е предизвикателна - една голяма политическа лъжа, а "Господ забавя, но не забравя!"
posredstven
на 17.01.2012 в 10:49:13 #1По National Geographic вече казаха за разследването, а именно въпреки забраната за кацане от диспечерите пилотите са направили няколко опита под натиск просто и ясно обяснение. няма нужда от локуми за да се обясни една глупост