Пилотските съюзи в Индия реагираха остро на разпространените предположения, че катастрофата на самолет на Air India край Ахмедабад може да е причинена умишлено от един от пилотите. В предварителния доклад по случая се посочва, че малко след излитане превключвателите за подаване на гориво са били преместени в положение "cut-off", което е прекъснало подаването на гориво към двата двигателя.

Асоциацията на търговските пилоти в Индия (ICPA) определи твърденията за възможен "самоубийствен акт" като "безотговорни и вредни", подчертавайки, че не съществуват доказателства за подобна версия. Пилотите настояват да бъдат прекратени опитите за прехвърляне на вината преди приключване на разследването.

Друг водещ професионален съюз - Асоциацията на пилотите от авиокомпаниите в Индия - заяви, че докладът проявява "пристрастност към пилотска грешка", без да отчита други възможни причини като техническа неизправност или външна намеса. Организацията настоява за пълна прозрачност и достъп до разследването, включително за участие на независими авиационни експерти.

Междувременно от Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) и производителя Boeing съобщиха, че превключвателите за подаване на гориво имат вградени механични предпазни механизми, които значително ограничават възможността от случайно или неоторизирано активиране.

Авиационният експерт капитан Мохан Ранганатан коментира пред индийски медии, че за прекъсване на горивоподаването се изисква умишлено и физическо действие, но предупреди, че окончателни изводи е рано да се правят.

Докато разследването продължава, пилотските организации настояват за прекратяване на неаргументираните обвинения и за уважение към професията. Според тях преждевременните заключения подкопават доверието в системата и хвърлят сянка върху хиляди добросъвестни пилоти по света.

Ужасяващо разкритие за катастрофата на Air India 171: Горивните клапи е възможно да са били умишлено изключени

Ужасяващо разкритие за катастрофата на Air India 171: Горивните клапи е възможно да са били умишлено изключени

Трегадията напомня за полет 9525 на Germanwings, когато вторият пилот разби умишлено самолета във Френските Алпи

Припоммяме , че разследването на катастрофата на полет Air India 171, при която загинаха над 260 души, разкри обезпокоителни подробности, напомнящи за случая с германския пилот Андреас Лубиц, който през 2015 г. умишлено разби самолет на Germanwings във френските Алпи, показват предварителните данни след разчитането на черните кутии на самолета.

Според пълния предварителен доклад и двете горивни клапи на 12-годишния Boeing 787 Dreamliner са били рязко преместени в позиция "cut-off" - команда, която прекъсва подаването на гориво към двигателите и обикновено се използва само след кацане. Това е довело до пълна загуба на тяга едва секунди след излитането от летището в Ахмедабад, Индия, на 12 юни.

Записите от пилотскатра кабина разкриват зловещ диалог между пилотите. Единият пита: "Защо изключи горивото?", на което другият отговаря: "Аз не съм". Засега не е ясно кой от двамата - капитанът или вторият пилот - е изрекъл кое от двете изречения. По време на инцидента вторият пилот е управлявал самолета, докато капитанът е наблюдавал.