Пилотските съюзи в Индия реагираха остро на разпространените предположения, че катастрофата на самолет на Air India край Ахмедабад може да е причинена умишлено от един от пилотите. В предварителния доклад по случая се посочва, че малко след излитане превключвателите за подаване на гориво са били преместени в положение "cut-off", което е прекъснало подаването на гориво към двата двигателя.
Асоциацията на търговските пилоти в Индия (ICPA) определи твърденията за възможен "самоубийствен акт" като "безотговорни и вредни", подчертавайки, че не съществуват доказателства за подобна версия. Пилотите настояват да бъдат прекратени опитите за прехвърляне на вината преди приключване на разследването.
Друг водещ професионален съюз - Асоциацията на пилотите от авиокомпаниите в Индия - заяви, че докладът проявява "пристрастност към пилотска грешка", без да отчита други възможни причини като техническа неизправност или външна намеса. Организацията настоява за пълна прозрачност и достъп до разследването, включително за участие на независими авиационни експерти.
Междувременно от Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) и производителя Boeing съобщиха, че превключвателите за подаване на гориво имат вградени механични предпазни механизми, които значително ограничават възможността от случайно или неоторизирано активиране.
Авиационният експерт капитан Мохан Ранганатан коментира пред индийски медии, че за прекъсване на горивоподаването се изисква умишлено и физическо действие, но предупреди, че окончателни изводи е рано да се правят.
Докато разследването продължава, пилотските организации настояват за прекратяване на неаргументираните обвинения и за уважение към професията. Според тях преждевременните заключения подкопават доверието в системата и хвърлят сянка върху хиляди добросъвестни пилоти по света.
Припоммяме , че разследването на катастрофата на полет Air India 171, при която загинаха над 260 души, разкри обезпокоителни подробности, напомнящи за случая с германския пилот Андреас Лубиц, който през 2015 г. умишлено разби самолет на Germanwings във френските Алпи, показват предварителните данни след разчитането на черните кутии на самолета.
Според пълния предварителен доклад и двете горивни клапи на 12-годишния Boeing 787 Dreamliner са били рязко преместени в позиция "cut-off" - команда, която прекъсва подаването на гориво към двигателите и обикновено се използва само след кацане. Това е довело до пълна загуба на тяга едва секунди след излитането от летището в Ахмедабад, Индия, на 12 юни.
Записите от пилотскатра кабина разкриват зловещ диалог между пилотите. Единият пита: "Защо изключи горивото?", на което другият отговаря: "Аз не съм". Засега не е ясно кой от двамата - капитанът или вторият пилот - е изрекъл кое от двете изречения. По време на инцидента вторият пилот е управлявал самолета, докато капитанът е наблюдавал.
According to the Air India flight AI171 crash preliminary report,
— Mohit Chauhan (@mohitlaws) July 12, 2025
This is what one of the pilots did just seconds after takeoff.
Is it possible? pic.twitter.com/2VBFcA5nNt
torbalan
на 14.07.2025 в 03:54:23 #6Казах ти да си напъхаш нещо в дупето та да ти мине русофилския оргазъм!
$ydney
на 14.07.2025 в 02:17:46 #5Упсссс - това е от вчера
3 hours ago — A Boeing 737 passenger plane in Canada caught fire in its engine.
WestJet 737's small engine fire at Vancouver sparks evacuation and federal probe
“There were no injuries and there are no impacts to other flights or YVR operations,” said Vancouver International Airport spokeswoman Chloe Reynaud in a statement. Kaiser said the Boeing 737 MAX 8 has been taken out of service for maintenance.
$ydney
на 13.07.2025 в 23:56:19 #4Дори и глобо-хомо-содомитите бягат от Боинг
Irish carrier Ryanair (FR) threatens to cancel its massive $30 billion order for 330 Boeing 737 MAX aircraft
$ydney
на 13.07.2025 в 23:54:27 #3torbalan
на 13.07.2025 в 23:08:17 #2Тоя глупак отдолу що не си пъхне нещо в дупето че да се поуспокои и да престане да пише простотии. Боинг не може да смогне да прави 737, а в случая със тоя 787 проблемът е че на маймуни не трябва да се дава да карат самолети. Някой от двамата пилоти е изключил нарочно горивото и на двата двигателя. 10 секунди по-късно пак са ги включили ама самолета не е могъл да набере височина. Просто няма начин това да е случайност или проблем на самолета. Който е виждал и боравил с копчетата за гориво на двигателите е наясно че да ги изключиш трябва да ги дръпнеш нагоре и тогава да ги щракнеш. Място за случайност тука няма.
$ydney
на 13.07.2025 в 22:35:18 #1Като знам ционисто-пеофилите какви лъжливо племе са, най-вероятно прикриват бъг в софтуера. Ключовете подават сигнал до платка - платката може да е разчела грешно, може нещо друго да е подало сигнала... 737 никой вече не ги купува, не могат да си позволят 787-ците да ги заземят. Те 3 сгради сси сринаха, а няма да прикрият един бъг