Руски самолет "Сухой Суперджет" 100 катастрофира в района на град Коломна в Московска област, в близост до селото Большое Карасьово. Самолетът е бил във въздуха повече от час преди падането, като е подал сигнал за бедствие. Инцидентът е станал по време на тестов полет след планов ремонт и на борда му не е имало пътници. При удара със земята самолетът избухнал и се запалил, предава ТАСС.

Самолетът е излетял от летище Луховский - Третяково и е трябвало да кацне на московското летище Внуково. На борда се е намирал само тричленен екипаж, включващ пилотите Евгений Булавко, Максим Лукманов и стюарда Владислав Харламов, като всички те са загинали. Според оперативните служби, причината за катастрофата може да е отказ на двигателя. На земята никой не е пострадал

Самолетът е произведен през 2014 година и е използван от "Газпромавиа". До момента на катастрофата е извършвал търговски полети, като последният му полет е бил на 3 май 2024 година. Разследването на инцидента ще бъде проведено от Междудържавния авиационен комитет с участието на специалисти от "Росавиация". 

Самолетът е бил оборудван с двигател SaM146, според швейцарския доставчик на авиационна информация ch-aviation. Двигателите са произведени от съвместно френско-руско предприятие.

Катастрофата е третата на "Сухой Суперджет", откакто регионалният пътнически самолет беше представен през 2008 г., първият руски пътнически самолет, разработен след Студената война. Около 150 от самолетите са в експлоатация в момента.

На мястото на инцидента са изпратени следователи и криминалисти, както и ръководителят на "Росавиация" Дмитрий Ядров.

Самолет Еърбъс 320 летял с повреда от Казабланка до Истанбул

Самолет Еърбъс 320 летял с повреда от Казабланка до Истанбул

Екипажът през цялото време е управлявал със затруднения машината

Санкциите на САЩ и ЕС срещу Русия след нахлуването в Украйна прекъснаха основен източник на части и техническа помощ за руския авиационен сектор. Заради санкциите, наложени от Запада на руските авиокомпании е забранено да летят над по-голямата част от Европа и Северна Америка. Американските и европейските производители нямат право да продават самолети, части или да предоставят техническа поддръжка. Въпреки, че "Сухой Суперджет" 100 се произвежда в Русия, някои от компонентите му са западно производство и попадат под санкциите.

Руските авиокомпании изпитват трудности при вноса на резервни части и за този модел самолети, откакто западните санкции бяха въведени през 2022 г. Русия разработва напълно независима от внос версия на "Сухой Суперджет", но нейното производство все още не е започнало.

Много авиационни специалисти допуснаха, че Русия ще прибегне към "канибализирането" на самолети - разглобяването им за резервни части, което вече се случва.

Лизингодатели съдят застрахователи по целия свят заради блокирани самолети в Русия

Лизингодатели съдят застрахователи по целия свят заради блокирани самолети в Русия

Застрахователите се възпират от изплащанията, като някои твърдят, че все още не е имало физическа загуба на самолетите