Министерството на транспорта на Южна Корея съобщи, че ще премахне бетонния насип, монтиран на международното летище "Муан" след най-смъртоносната авиокатастрофа в страната, съобщава "Ройтерс".

Следователите все още разследват какво е причинило катастрофата на полет 7C2216 на Jeju Air, включително докладвани сблъсъци с птици. Според експертите обаче масивната преграда, която поддържа навигационните антени в края на пистата, вероятно е направила бедствието по-смъртоносно, отколкото би могло да бъде иначе.

След авиокатастрофата бяха обявени реформи - властите посочиха, че ще направят нови основи или други корекции за подобни антени на седем летища, включително международното летище "Муан" и "Джеджу" - едно от най-натоварените в Южна Корея - които ще са или под нивото на земята, или лесни за разрушаване.

Решението дойде след анализ на структурите, в които са разположени антените, които насочват кацанията на летищата в цялата страна, известни като системи за кацане по прибори или "локализатор".

Конструктивен проблем на летището причинил авиотрагедията в Южна Корея?

Конструктивен проблем на летището причинил авиотрагедията в Южна Корея?

Дизайнът на пистата "абсолютно не отговарял" на най-добрите практики в индустрията

"Международното летище "Муан" планира да премахне напълно съществуващия бетон и да инсталира отново локализатора в крехка структура", уточниха от министерството.

Катастрофата на 29 декември причини смъртта на 179 души. Самолетът Boeing 737-800, който излетя от тайландската столица Банкок за окръг Муан в югозападната част на Южна Корея, се приземи по корем и излезе от пистата на регионалното летище, избухвайки в пламъци, след като се разби във въпросната бетонна конструкция. Само двама членове на екипажа, намиращи се в опашката на самолета, оцеляха

Дизайнът на пистата беше критикуван, че не отговаря на стандартите за безопасност, което накара властите да разширят зоните за безопасност след пистата, в които няма големи препятствия.

Кръв и пера открити и в двата двигателя на разбилия се самолет в Южна Корея

Кръв и пера открити и в двата двигателя на разбилия се самолет в Южна Корея

Сблъсъци с птици, засягащи и двата двигателя, са рядкост в авиацията

Министерството на транспорта заяви, че ще осигури 240-метрова зона за безопасност на пистите на всички летища, която да отговаря на всички съответни разпоредби.

Отделно полицията съобщи, че Сон Чанг-уан - бивш председател на държавната Корейска летищна корпорация, който е бил на поста, когато структурата на летище "Муан" е била реновирана, е намерен мъртъв в дома си във вторник при очевидно самоубийство.

Син не е бил разследван за самолетната катастрофа нито е е бил призован за разпит по случая.

Затварянето на летище "Муан" е удължено до 18 април.