
До момента три чуждестранни фирми са проявили интерес към обекта.
Това каза днес в Плевен министърът на регионалното развитие и благоустройство Асен Гагаузов, цитиран от Дарик радио.
Трасето на АМ "Хемус" вече е уточнено. Общата дължина е 450 км, като остава да бъдат построени 286 км.
То ще минава на 15 км южно от Плевен и на 20 км северно от Ловеч, заяви министър Гагаузов.
Той уточни, че все още няма работен проект, но на концесионера ще бъде възложено да довърши проектирането и поетапно да изгради магистралата.
Около 1 милиард евро ще струва изграждането на автомагистралата, но всичко зависи от темповете на работа, допълни министърът.
Проучванията показват, че трафикът е значително по-висок от преди години.
Според резултатите от последното преброяване през 2005г. по АМ "Хемус" средно годишно минават над 9 000 транспортни единици.
Министърът на регионалното развитие заяви, че в програмата на правителството за инфраструктурата е разчетено, че в рамките на този мандат трябва да бъдат завършени магистралите "Тракия" и "Марица", да бъдат започнати "Хемус" и "Струма" и по възможност "Черно море".
През следващите две години ще направим всичко възможно да бъде продоляна кризата с лошото качество на пътищата от 1-ви, 2-ри и 3-ти клас.
Тази година около 200 км ще бъдат реиновираните пътища в страната, което е три пъти повече от предходната година, заяви още министър Гагаузов.
Mitsubishi
на 05.10.2006 в 12:34:43 #8Спокойно магитсрала ЧЕРНО МОРЕ ще бъде построена преди ХЕМУС, защото тя просто никога няма да бъде построена. Това е най-нерантабилната и безсмислената магистрала от всичките. Усещам заговор сред политиците , които искат да построят ЧЕРНО МОРЕ и да прекарат трафикът от Варна за София през ТРАКИЯ от която ще лапат още повече така. Мога да се хвана на бас с всеки публично, че ХЕМУС ще бъде единствената никога не построена магистрала в България. АМ, които ще бъдат построени: ТРАКИЯ СТРУМА ЛЮЛИН МАРИЦА ШИПКА ЧЕРНО МОРЕ Сф-Видин АМ, които никога няма да бъдат построени: ХЕМУС
nik__
на 05.10.2006 в 02:18:36 #7Е да тук там по някое мостче и това ще са специалните съоръжения. Интересно какви стратези са нашите управници, та магистрала Черно море я сложиха в 5та глуха?!? Респект
ъ
на 03.10.2006 в 19:29:44 #6Няма цена 1 милион за километър, за съжаление! Магистрала с повечко съоръжения (а по трасето на Хемус има бол) може да стигне до 15 милиона евро/км. За магистрали навсякъде (освен в Германия) се плаща - това е положението! Не коментирам дали цената е реална или не (3.5 млн евро/км) - не съм експерт. Не коментирам и дали да има тол-такса или не. Факт е, че навсякъде има едното от двете, но не и двете (освен за специални съоръжения - алпийски тунели, мостове)!
666
на 03.10.2006 в 18:22:00 #5Цената за километър е около милион. Сещате ли се къде ще отидат другите шест милиона?
spirt
на 03.10.2006 в 18:01:35 #4Над 7 000 000 лв. за километър. Ебах таз магистрала. И сега някой ще довърши останалата част за 7 000 000 лв. на километър и ще лапа кинти за цялата още поне 50 години. Да ни е честито
Жоро Главaта
на 03.10.2006 в 18:00:44 #3****************** Според резултатите от последното преброяване през 2005г. по АМ "Хемус" средно годишно минават над 9 000 транспортни единици. ****************** АМА ТОЛКОВА ДА СА ПРОСТИ И ТЪПИ ТЕЗИ ДЕТО ПИшАТ НОВИНИТЕ НА ТОЯ САЙТ НЕ Е ИСТИНА ПРОСТО.
dzver
на 03.10.2006 в 17:57:19 #2Що за грешка? 9000 минават през 1 точка от магистралата за час, не за година?!
dabeda
на 03.10.2006 в 17:55:11 #1НЕ ИСКАМ ДА СЕ КОНЦЕСИОНИРА !!! Кой ме е питал ??? ТЯ СИ Е МОЯ - кой амбриаж се разпорежда с мойта магистрала ??? Тя е моя и на още 7 милиона български граждани които ГАРАНТИРАНО НЕ СИ Я ДАВАМЕ НА НИКОЙ !!! ПРЕСТЪПЛЕНИЕ ет това САМОУПРАВСТВО !!!