Междуведомственият съвет към МС по въпросите на военнопромишления комплекс и мобилизационната готовност на страната представи пред медиите сайта си.
Представен е и кратък списък на предприятията от военния отрасъл. Така всеки, който се интересува от темата може да види коя фирма какво произвежда.
1000 пъти по-малко средства отделя България в сравнение с Франция за научно-техническо сътрудничество. Това заяви Светослав Спасов, съветник на министър-председателя, представяйки раздел "Научно-техническо сътрудничество" от сайта.
150 000 души са били заети в отбранителната промишленост преди 10 ноември, а сега заетите са 15 000, посочи още той.
Ще направим всичко възможно да има развитие и модернизация на бранша, изтъкна Светослав Спасов.
Министърът на икономиката Трайчо Трайков остана доволен от съдържанието на сайта. Това е част от желанието ни за повече прозрачност, подчерта пред медиите той.
В момента състоянието на индустрията не е катастрофално, но не е и цветущо, смята още Трайков.
Експортът в сектора възлиза едва на 140 милиона евро годишно, а в най-добрите години на индустрията - около 2 млрд. долара.
Според икономическия министър България, като част от НАТО и ЕС, може да си сътрудничи с много страни в областта на ВПК.
Той добави, че едва 5% от продукцията на отбранителната промишленост е за вътрешния пазар.
Военният министър Аню Ангелов обеща до края на мандата да има ясен военновременен план и военновременен бюджет.
Военновременните запаси в момента значително надвишават нуждите на армията, заяви той.
В момента, по думите му, се продава въоръжение и техника, станали излишни, а старата техника се разпродава чрез обявени търгове.
NikB
на 30.04.2010 в 12:17:43 #6Нидялко от Руси, за да не те разочаровам с сексуалната си ориентация, специално за теб ще приготвя максимален вибратор. По същество: няма нужда да правим експерименти с Голф2. Реалността дава пример. Хората предпочитат втора употреба МАН, вместо нова Шкода-Мадара или ГАЗ-53 (53, защото е модел 1953г - призвеждан до фалита 1990г). И Шкодата и Газ-ката до 1990 се произведжаха в Шумен. Фабриката "КТА-Мадара" фалира на няколко пъти, но соц правителствата и преди и след 1989 продължаваха да наливат нашите пари в нея. Обща инвестиция над 1.2 миларда лева, т.е. ако твоето семейство е 4 членно - поне едно Жигули си подарил на КТА Мадара, глупако. Много е просто, дано си разбрал.
Нидялко от Руси
на 29.04.2010 в 20:59:24 #5бисексуалният ник, да не би да си толкова отрицателно настроен към режима преди 89-та, защото тогава педалите не бяхте на мода? Или си бил комсомолски секретар, а не са те приели в университета? С риск да прозвуча като комунист - погледни нещата от другата страна - по-добре някаква дейност - правенето на морално остаряло тнтм, отколкото пълно бездействие - сега. Попитай познатите си ако в България се произвеждаше Голф 2 биха ли си взели нов или биха си взели нов Шевролет произведен в УСА?
NikB
на 29.04.2010 в 17:21:22 #4До 1992 запасното поделение, където ме викаха, беше с влекачи от втората световна война (част от резервните части бяха с надписи "made in USA" - помощ за Червената армия по време на войната). След това Германия ни подари камиони Урал от бившата ГДР (бяха на под 500км единия) - нашето поделение за първи път успя на собствен ход да стигне на 200км (без да се качваме по влакове). Почти всички машини дори успяха и да се върнат на собствен ход след учението (Уралът, ползван като влекач харчи 100л бензин А95 на 100км). Българската армия последните 50-60г винаги е била смешна. Впрочем, мисля, че всички армии малко или повече са смешни
Минувач
на 29.04.2010 в 17:00:18 #3Предишните две правителства са съсипали армията. Те изтъргували 140 военни самолета като старо желязо за стотинки. МиГ-23БН са купени като старо желязо за 2 бона парчето преди години. Според непотвърдена информация с тях разполага фирмата „Йотов и син". Земеделска кооперация край Пловдив разполага с 10 изтребителя бомбардировача. Бойните самолети отлежават от 5 години в двора на бившото ТКЗС в село Катуница. Последният полет на МиГ-23БН бил през 2002 г. от авиобаза Чешнигирово. Летището имало общо 36 бомбардировача, преди да го закрият. Шест били загубени през годините при катастрофи и аварии. Съдбата на останалите 30 доскоро бе неясна. МиГ-23БН и L-39 са в учудващо добро състояние и видимо не липсват части от тях. За всяко набито око е ясно, че някой поддържа техниката. Два пъти в месеца в ТКЗС-то в Катуница идвали техници, които нещо човъркали по самолетите, разказаха по-разговорливите от селото. Прицелните системи на миговете и въоръжението им са в наличност, видя „Монитор". Уязвимите им части са грижливо покрити. Съдейки по центъра на тежестта, двигателите на изтребителите не са демонтирани. Бомбодържателите, оръдията и лазерните прицелни системи са по местата си. Антените на комуникациите, навигацията и системите за активен отговор и опознаване също са по самолетите. Важните системи не са махнати, защото се демонтират в комплект - блокове, кабели, антени, пултове за управление, поясниха авиоексперти.
NikB
на 29.04.2010 в 16:18:17 #2Преди 1989 военната ни електроника (в СО ЕЛЕКТРОН) произвеждаше или ТНТМ (като всеизвестанта "оса", помогнала са Садам да "победи" САЩ) или изделия по стари руски проекти (1989, когато от 10г имаше персонални компютри, българската военна техника се управляваше с перфоленти). Ако някой ми каже какъв процент от БВП на СССР е отивал за въоръжаване, значи ще е ясна ефективността на тая промишленост. Другото е като БГА Балкан - много приказки за "бизнес" на дотации.
Ivan Костофф
на 29.04.2010 в 15:55:42 #1150 000 души са били заети в отбранителната промишленост преди 10 ноември, а сега заетите са 15 000, посочи още той. това се казва бурно развитие назад