Дванадесет държави-членки на ЕС са отворили вътрешния си пазар за български превозвачи, притежаващи лиценз на Общността, съобщиха от Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Българските превозвачи ще могат да извършват вътрешни превози на товари (каботаж) на територията на Холандия, Словения, Словакия, Португалия, Румъния, Швеция, Естония, Ирландия, Латвия, Люксембург, Малта и Кипър.
Превозвачите от тези страни също ще имат възможност да извършват такива превози на територията на България.
Това стана възможно след изтичането на предвидения в Договора за присъединяване на България към ЕС преходен период от 3+2 години.
През тригодишния период беше забранено извършването на каботажни превози на товари (извършване на превоз, при който пунктът на натоварване и пунктът на разтоварване се намират на територията на една и съща държава-членка).
След изтичането на този срок всяка държава от ЕС има правото да отвори вътрешния си пазар за български превозвачи или да продължи този гратисен период с максимум две години.
chav
на 20.01.2010 в 09:45:39 #7а гърчетата го затвориха
jonny
на 20.01.2010 в 01:02:13 #6Тея в Люксенбург големи вътрешни превози имат, те затова са ни ги дали. Що не дадоха Германия или Франция.
Los Angeles 90034
на 17.01.2010 в 13:04:09 #5Браво! Скоро и останалите ЕС държави да отворят пазарите си за нашите превозвачи. А след някоя и друга година дано влезем в Еврозоната...
ALPHA
на 17.01.2010 в 12:18:26 #4Ще извършват я каботаж я саботаж
Само Левски
на 17.01.2010 в 11:26:42 #3Идете на лекар, може да сте хванали нещо на магистралата.
GNUS
на 17.01.2010 в 11:24:28 #2Тия дето ги боли нещо - да вземат да се пообразоват и очовечеят, че да не ги заболи верно!
Шуменец
на 17.01.2010 в 11:09:23 #1Много добро решение!!! Малко хора знаят, че нашите превозвачески фирми имат като брой ''тирове'' почти толкова колкото примерно Русия. Всичко това са камиони пръснати из цяла Европа, та чак до Иран и незнам още къде. Не, че ще цъфнем и завържем от това решение, но това са все пак български камиони и в повечето случаи български шофьори препечелващи някое друго евро в Европа (особено в тази криза)...