Електронната търговия се развива с умерени темпове: 8% от всички българи пазаруват онлайн, а от групата на уеб-потребителите 15% пазаруват електронно. Само 3% от уеб-потребителите у нас пазаруват от външни сайтове (не български).

Статистиките за България, изготвени от e-Academy пък показват, че към ноември 2009 г. 46% от населението на страната вече е онлайн. Това прави 24% ръст за 1 година. 20% от времето, което хората прекарват в общуване с медиите, е време, прекарано в интернет.

Интересно е, че е налице много високо доверие от страна на пазаруващите към уеб-сайтовете, от които те купуват - потребителите не са били обект на измами. Това опровергава масово налаганото схващане, че интернет е едно страшно опасно място, където човек неизбежно ще бъде измамен.

Над 50% от българските интернет потребители са пазарували онлайн поне веднъж.

От страните в нашия регион най-добри позиции в това отношение има Чехия, където 70% от интернет потребителите са пазарували онлайн. Най-слабо развитият пазар в региона е Литва, където само 29% са пазарували онлан.

При браузерите Internet Explorer доминира сред българските е-потребители с пазарен дял от 49%, следван от Firefox с 44%, показват още данните на Gemius. Opera се радва на 5%. Подобни са цифрите и в останалите страни от региона, като все пак там делът на IE е над 50%, а този на Firefoxе около 30%.

Най-силната търсачка в България и в целия регион остава Google. 98% от интернет потребителите я ползват. Разходите за разходите за онлайн реклама растат, като за 2008 г. те формират средно 5% от общия обем на бюджетите за реклама на фирмите от региона.