Над 80 % от подадените жалби в Комисията за защита на потребителите са решени в полза на потребителя при неговия спор с продавачите.

Това каза на пресконференция председателят на Комисията за защита на потребителите Дамян Лазаров, цитиран от БНР.

12 % от постъпилите в КЗП жалби не са от компетенции на службата, а останалите 8 % от споровете се решават по съдебен път.

По думите на Лазаров в останалите европейски държави успеваемостта на комисиите за защита на потребителите е между 67 % и 82 %.

През миналата година в КЗП са постъпили над 5000 жалби. Те са за определени групи стоки, свързани с бяла техника, мобилни апарати, обувки, договори за изработка на мебели, поръчки за изработка на врати и прозорци, пакети за туристически пътувания извън страната.

За последните няколко месеца са извършени проверки в 4700 търговски обекта. Проверките са само на тема „безопасни стоки". Съставени са над 640 акта.


От 4 февруари досега офисът на Европейския потребителски център е посетен от над 100 души, каза Михаела Маринова - директор на Европейския потребителски център.

Част от посетителите са с конкретни запитвания за действащата нормативна уредба на територията на страната. Друга част са посетили центъра, за да подадат жалба.

Досега в офиса има заведени 10 трансгранични жалби. Два от случаите са разрешени. Жалбите при тя са на хора от Испания и Кипър за използване на транспортни услуги. Основните жалби са за туристически пътувания, самолетните пътувания.